ימים של טרור

הרבי מצאנז בבכי: "קשה לרקוד כשדם יהודי נשפך בחוצות"

רגעים לפני מעמד הקפות שניות בצאנז, פרץ האדמו"ר בבכי סוער: "כמה יתומים ומשפחות מתיישבים עכשיו שבעה על יקיריהם. איך אפשר לרקוד?" ​והורה לשיר יחד את "תורה הקדושה" ​• האזינו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מצאנז בהקפות. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

רגעים לפני תחילת מעמד "הקפות שניות" בחסידות צאנז, פרץ האדמו"ר מצאנז, בעודו עומד ליד השליח ציבור חבוק עם ספר התורה הזעיר, בבכי סוער.

כשקולו נשנק מבכי פתח האדמו"ר לפתע בדברים ואמר: "קשה מאוד במצב הנוכחי עם ריקודים ושמחה, מילא בחג כשיש לנו מצווה של שמחת התורה, אבל כעת במוצאי החג קשה לרקוד בשעה שיהודים בצער, כשדם יהודי נשפך בחוצות".

"כמה יתומים ומשפחות מתישבים עכשיו שבעה על יקיריהם. איך אפשר לרקוד?", תהה האדמו"ר, "אלא חזקה עלינו דברי רבותינו שאמרו שההקפות במוצאי החג נעלים יותר מהחג עצמו".

האדמו"ר הוסיף ואמר כי "אצל זקיני הבני יששכר מדינוב זימרו עכשיו את הזמר 'תורה הקדושה התחנני בבקשה' כך גם אנו נרקוד ונבקש עתה מהתורה הקדושה שתרחם עלינו, 'וחיי עולם נטע בתוכינו' התורה זה הסניגור הכי גדול שיש לנו".

צפו: שירת "עוצו עצה ותופר" בהקפות השניות בצאנז (באדיבות המצלם)

"אין לנו בדורינו חוני המעגל שיגיד איני זז מכאן עד שתרחם עלינו", המשיך האדמו"ר בדבריו, "ניקח על עצמנו להתחזק בהתמדה בלימוד התורה. זה החיזוק היחיד והכי חזק שנשאר לנו בדור הזה. תורה ושוב תורה".

בסיום הדברים הורה האדמו"ר לשיר את השיר​ תורה הקדושה כולם יחד, המשתתפים הרבים מציינים כי היו אלו דקות של רטט ואוירה שמימית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר