מרים ידיים

ישראל פרוש מזהיר: אין כמעט בית אחד באלעד בלי מת רוחני

רה"ע אלעד ישראל פרוש שיגר מכתב לרב העיר בו הוא מזהיר כי מצב הנוער הנושר באלעד בכי רע: "כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני. בשנה האחרונה אירעו מקרים חמורים. ידיי נקיות" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מצבו הקשה של הנוער החרדי הנושר ידוע לכולם, מסתבר שבאלעד הוא חמור במיוחד: ראש עיריית אלעד ישראל פרוש שיגר היום (שלישי) מכתב חריף לרב העיר בו הוא מזהיר כי מצב הנוער הנושר בעיר בכי רע וכי בעתיד המצב אף עלול להיות גרוע יותר. פרוש לא חסך בתיאורים קשים וציין כי הנשירה באלעד היא החמורה ביותר מבין כל שאר הערים החרדיות.

בתחילת המכתב מציין פרוש את פועלו למען העיר. בין היתר הוא כותב: "מזה כשנתיים שהנני מכהן כראש העיר אלעד. מאז נבחרתי, אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת להביא את העיר למצב שרוח חכמים נוחה הימנה. הבאנו בסייעתא דשמיא ישיבות קדושות לעיר, בהן לומדים אלפי בחורי חמד. פעלנו להסדרת מוסדות הציבור, הקצאות לבתי הכנסת, ביצענו בינוי של מאות כיתות ופעלנו רבות לרווחת הציבור".

ישראל פרוש, ארכיון (צילום: יעקב נחומי)

פרוש מתאר את הבעיה הקשה של הנוער הנושר: "לצד כל העשיה, אנו מתמודדים עם מצב נוער קשה מאוד, הסובל מנשירה כואבת. הגענו למצב של "כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני" רח"ל. כראש עיר, אינני עוצם עין לילות רבים, יחד עם אחראי הנוער הרב יחיקם גמליאל, על מנת לטפל בבעיה הכואבת".

פרוש, שיש לציין כי למרות שיש כאלו שיראו בכך פסול, אינו מנסה להסתיר את המצב בעירו אלא מציף אותו, מוסיף: "עם השלמת הבינוי במוסדות החינוך נתגלו שתי פרצות בעלות סיכון רב. האחת בסמיכות המוסדות פרי תואר בנים ופרי תואר בנות. השניה, החמורה יותר, בסמיכות מוסדות שיר חדש לבנים ושירת שרה לבנות. כשהושלם הבינוי, נחזה לעינינו מראה אשר אין ספק כי הוא יביא לדברים חמורים ובלתי רצויים. כאשר רק בשנה האחרונה כבר אירעו מקרים חמורים, עוד לפני הסמיכות של המוסדות, וד"ל".

פרוש מציין כי ניסה למצוא פתרונות ל"מצב אשר אין לו אח ורע בכל הערים החרדיות", אולם התנגדות של מוסדות להחליף מבנים מקשה עליו. "לצערי בערב הושענא רבה הודיעו לי מוסדות פרי תואר, כי עקב התנגדות המנהל הרב אורשלימי, הם אינם מוכנים לבצע החלפת מבנים ובכך חוזרים בהם מהסכמתם הקודמת".

מכתבו של פרוש לרב העיר

פרוש כותב כי הוא מבחינתו עשה כל שביכולתו לפתור את הנושא, אך כעת הוא מרים ידיים ונואש מהמצב: "עשיתי ככל יכולתי כדי למנוע את התקלה האמורה להיגרם מסמיכות בתי החינוך ואף שילמתי מחיר ציבורי כבד מאוד. עם הרבה כאב וצער אני יכול לומר בפה מלא: אני מרים ידיי כלפי שמיא ומצהיר כי עשיתי כל מה שיכולתי, זאת למרות שלצערי אף אחד לא עמד לידי ולמרות שהצעתי פתרונות מושלמים בנושא".

לסיום, פרוש מטיל את האחריות לפתחם של רבני העיר וכותב: "כבוד רבני העיר החשובים, כשיתגלה גודלה של הבעיה, אוכל לומר "ידי לא שפכו את הדם הזה"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר