"מתחננת שיעזרו לו"

אסיר חרדי שובת רעב בכלא מעשיהו: "הסוהרים התעללו בו"

דוד ירון גודלי, חרדי המרצה עונש של 3 שנות מאסר בכלא מעשיהו, פתח בשביתת רעב כמחאה על התעללות מצד סוהרים, לטענתו. רעייתו ל"כיכר השבת": בגלל השביתה ההתעללות החריפה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כלא מעשיהו. בקטן: האסיר דוד ירון גודלי (צילום: משה שי - פלאש 90 ובאדיבות המשפחה)

חשיפת "כיכר השבת": חרדי המרצה עונש מאסר בכלא מעשיהו על עבירות אלימות, פתח בשביתת רעב בעקבות טענותיו להתעללות מצד הסוהרים, כך נודע ל"כיכר השבת". האסיר, דוד ירון גודלי, העומד לקראת סיום ריצוי עונשו, קובל על התנהגות שלטונות הכלא כלפיו ופתח בחג הסוכות האחרון בשביתת רעב.

רעייתו מספרת כי בעלה נמצא במצוקה קשה וכי ההתנהגות כלפיו לא מוצדקת, לטענתה. "בעלי מרצה שלוש שנים בכלא מעשיהו על עבירות של אלימות" אמרה רעייתו של גודלי, "בתחילת המאסר שלו הוא היה באגף חרדי, אך לטענתו פגעו בזכויותיו ולכן הוא ערער על כך בפני הרשויות". היא מספרת כי כיוון שבכלא לא 'אהבו' את העתירות שלו - "החלו לטרטר אותו ולהעביר אותו מאגף לאגף" והוא שהה בין היתר במחיצת אסירים אלימים.

כלא מעשיהו, ארכיון (צילום: משה שי - פלאש 90)
כלא מעשיהו. למצולמים אין כל קשר לכתבה (צילום: משה שי - פלאש 90)

לטענתה, בעלה הוזהר כי "אם לא תפסיק עם העתירות אנחנו נטפל בך". לדבריה: "הם שמו אותו בהמשך באגף סגור עם אסירים מסוכנים שאיימו לפגוע בו. הוא אדם שלא מסוגל לפגוע בזבוב ופתאום נאלץ לשהות יחד עם טיפוסים מפוקפקים באותו חדר".

בערב חג סוכות האחרון הוא ביקש להתקשר לאחל חג שמח לבני משפחתו, אולם לטענתו הסוהרים מנעו זאת ממנו. "דקות לפני כניסת החג הוא הצליח לטלפן והודיע לי כי בכוונתו להתחיל בשביתת רעב עד שיענו לדרישותיו הבסיסיות" היא מספרת.

לדבריה: "יומיים לא היה לי קשר איתו ואז כשהתקשר שוב סיפר לי שבשל העובדה שהעז לפתוח בשביתת רעב הרעו עוד יותר את תנאי מאסרו".

"הם נתנו לו לישון על מזרון על הקרקע ללא כרית וללא סדין", מספרת רעייתו בבכי בשיחה עם "כיכר השבת". "הם לא נתנו לו להתקלח והציקו לו".

דוד ירון גודלי (צילום: באדיבות המשפחה)

לטענת משפחתו של גודלי, בערב חג שמחת תורה נפגש עמו קצין מודיעין וביקש ממנו שיפסיק לשבות רעב וימשוך את עתירותיו - ובתמורה ימלאו את דרישותיו ויפסיקו עם העונשים. "בעלי הסכים אבל לפתע התברר לו שהם לא עומדים בסיכום ולכן המשיך את שביתת הרעב".

"אני דואגת לו מאוד, לא ייתכן שימשיכו ככה לפגוע בו. הוא עלול חלילה להתמוטט ואני מתחננת שיעזרו לו", אומרת רעייתו של גודלי.

משב"ס לא נמסרה עד כה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר