ארגון "איחוד הצלה" הוכר כגוף חירום רשמי

ארגון "איחוד הצלה" הוכר על ידי משרד הבריאות כגוף חירום רשמי במדינה. יו"ר הארגון: "ההחלטה תביא לשיפור הטיפול הרפואי שיקבלו אזרחי ישראל בשטח לפני הגעת האמבולנס" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: ענר גרין, דוברות איחוד הצלה)

הנהלת משרד הבריאות בראשות השר יעקב ליצמן הודיעה היום (שלישי) על הכרה בארגון "איחוד הצלה" כגוף רשמי העוסק ברפואת חירום ואשר פועל באופן עצמאי ובכפיפות ישירה למשרד הבריאות.

ההכרזה מגיעה לאחר בחינה ממושכת של הארגון על ידי אנשי משרד הבריאות. בישיבת עבודה מיוחדת שקיימו ליצמן ומנכ"ל המשרד משה בר סימן-טוב עם נשיא הארגון אלי ביר, והיו"ר זאב קשש, הובהר כי ההכרה ממסדת ומסדירה את פעילות מתנדבי הארגון ויסייע להם קבל את כל הדרוש בשטח, לרבות קבלת מידע עדכני על אירועי חירום, תוך שילוב כוחות ושיתוף פעולה בין כלל גופי החירום.

כמו כן, שר הבריאות הבהיר כי מערך ההפעלה ומערכת ההשתלמויות של הארגון עברה את כל הבדיקות של משרד הבריאות וכי היא עומדת בכל הסטנדרטים שלו.

כזכור, במשך שנים רבות התנהלו מאבקים קשים בין "איחוד הצלה" למד"א על תחומי אחריות ועל קבלת מידע על אירועי חירום. בשלב מסוים אף נחתם הסכם בין הצדדים המסדיר את העבודה בין הארגונים, אולם המתיחות בשטח נמשכה. כאמור, כעת קיבל הארגון הכרה רשמית מהמדינה.

יו"ר הארגון זאב קשש אמר: "זוהי החלטה היסטורית. אני סמוך ובטוח כי ההחלטה תביא לשיפור הטיפול הרפואי שיקבלו אזרחי ישראל בשטח לפני הגעת האמבולנס. זהו צעד משמעותי ביותר של הרגולטור המוסמך במדינת ישראל, בנושא הסדרת תחום רפואת החירום בשלב טרום ביה"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר