שוטרים נפצעו

מאות ערבים מפגינים ביפו: "ברוח ובדם נפדה את אל אקצא"

מאות ערבים מפגינים בשעה האחרונה ברחובות יפו ומביעים הזדהות עם ההתנגדות לעליית יהודים להר הבית. בשלב מסוים ההפגנה הפכה לאלימה ושלושה שוטרים נפצעו מיידוי אבנים (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך Ynet, תמונה ראשית: מוטי קמחי, ynet)

מאות ערבים מפגינים בשעה זו (שלישי) ברחובות יפו נגד עליית יהודים להר הבית. המפגינים מכריזים בין היתר: "ברוח, בדם, נפדה את אל אקצא". מארגני ההפגנה לא קיבלו אמנם אישור מהמשטרה לקיום ההפגנה, אך המשטרה אפשרה להם להפגין ולהביע את דעתם.

עם זאת, בשלב מסוים החלו חלק מהמפגינים ליידות אבנים על השוטרים שהיו במקום, ושלושה שוטרים נפצעו באורח קל. שני מפגינים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.

מהמשטרה נמסר: "בגן השניים ביפו התקיימה הפגנה ללא רישיון של תושבי המקום המזדהים עם אירועי אל אקצא. למרות שמדובר בהפגנה שלא הוגשה בקשה לקיימה כדין, משטרת מרחב יפתח איפשרה את קיום ההפגנה מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה ובמקביל העבירה מסר למארגנים כי עליהם לשמור על הסדר הציבורי.

"המפגינים בשלב מסויים החלו להשליך אבנים לעבר רכבים בכביש באזור רחוב יפת ורחוב טולוז כולל חסימת הכבישים באמצעות פחים, צמיגים ועוד. המפגינים חלקם רעולי פנים החלו להשליך אבנים לעבר השוטרים ואף תקפו ופצעו שני שוטרים. כעת פועלים שוטרי מרחב יפתח להשיב את הסדר על כנו ולעצור את הפורעים".

ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לאירועים ביפו ואמר כי "המהומות הערב ביפו מבהירות לכל מי שחשב שגל האלימות האחרון לא נוגע לכלל אזרחי ישראל אלא "רק" לאלו המתגוררים בירושלים וביהודה ושומרון, שלהסתה הפלסטינית אין גבולות ותוצאותיה מגיעות לכל מקום וגם למרכזה של הארץ, ק"מ ספורים מלב ת"א".

ליברמן האשים את מערכת ההסתה הפלסטינית בכלי התקשורת: "ההסתה הפרועה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת הפלסטינים הרשמיים מוכיחה שהמערכה הזו היא לא מול טרור של בודדים, כפי שישנם כאלו המנסים לאמר, אלא מערכה מתוזמנת ומאורגנת שאלו שמנצחים עליה, מרמאללה ומעזה, נהנים מחסינות שמעניקה להם מדינת ישראל מתוך שיקולים מוטעים שעכשיו כבר ברור שהם לא מועילים אפילו לטווח הקצר".

ליברמן טען כי מדובר באיום אסטרטגי על המדינה וכי הממשלה איבדה את ההרתעה: "הארועים הללו נעשים גם בעידודם ובסיועם ובתיאום עם חברים בכנסת ישראל. השילוב הזה והארועים הללו הם לא אוסף של התפרעויות מקריות אלא איום אסטרטגי על מדינת ישראל שהוא תוצאה של אובדן הרתעה והשלכותיו רק יילכו ויחריפו. הממשלה חייבת להתעשת ולתת לאיום הזה תשובה מיידית ומוחצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר