עיריית ירושלים מאיימת: נחריף את השביתה במוסדות החינוך

מוסדות החינוך העל יסודיים בירושלים ישבתו גם מחר כחלק מהמחאה עליה החליט ראש העיר בשל דרישתו מראש הממשלה לתקציב של עשרות מיליוני שקלים עבור אבטחה במוסדות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש העיר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מוסדות החינוך העל יסודיים בירושלים ישבתו גם מחר (שישי) כחלק מהמחאה עליה החליט ראש העיר ניר ברקת בשל דרישתו מראש הממשלה לתקציב של עשרות מיליוני שקלים עבור אבטחה במוסדות.

המדינה, על פי החלטת הממשלה, מממנת את אבטחת מוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה, אולם בפועל היא מתקצבת אבטחה בבתי הספר עד לשעה 13:30 בלבד, כאשר במרבית מוסדות החינוך בעיר מתקיימים הלימודים עד השעה 16:30. הדבר יוצר פער, בו בחלק משעות היום אין אבטחה במוסדות החינוך בירושלים.

בעירייה הבהירו היום כי במידה וראש הממשלה לא יורה על צעדים משמעותיים בנושא, המאבק יחריף מעבר להשבתת התיכונים. הסתדרות המורים בירושלים הודיעה כי מיום ראשון תפסיק את הלימודים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בשעה בה המאבטח יסיים את עבודתו.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "אני מצפה מראש הממשלה להתערב ולפתור את משבר האבטחה מול משרדי הממשלה. המצב הביטחוני מחריף, ואין כל התקדמות. כל עוד הממשלה תמשיך להתנער מאחריותה לאבטחת מוסדות החינוך – לא נפקיר את ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך. כמו שעיריית ירושלים אינה צריכה לממן שוטרים כך היא אינה צריכה לממן את אבטחת בתי הספר שהיא באחריות מלאה של המדינה".

יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף כי "בלב כבד מאד אנחנו ממשיכים את השביתה בבתי הספר העל יסודיים מחר. בהיעדר החלטת ממשלה לתקצב את האבטחה, מוסדות רבים נעדרים את סף האבטחה המינימלי הנדרש - ולכן הורים וועדי הורים שיחליטו שלא לשלוח את ילדיהם גם בבתי הספר היסודיים ובגנים - יקבלו את מלוא הגיבוי שלנו. אנחנו לא מבינים למה ממתינים. לא מדובר בהרבה כסף. וועדת בדיקה ממשלתית עולה יותר."

בעירייה אמרו כי היא פועלת בהתאם להנחיות המקצועיות של המשטרה ובהתאם למימון המתקבל מהמשרד לביטחון פנים, אולם יש צורך בתקציב נוסף על מנת להשלים את השעות החסרות ולאפשר לתלמידי העיר לקבל חינוך באופן בטוח ומאובטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר