ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא צריך נפצים שיבעירו את השטח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הוא מתייחס לגל הטרור ששוטף בחודשים האחרונים, ומתעצם בימים האחרונים, ברחבי ישראל. שידור חי (חדשות, פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90. וידאו: עפר מאיר - ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בשעה זו מסיבת עיתונאים מיוחדת - יחד עם שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט ומ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו - בה הוא מתייחס לגל הטרור ששוטף בחודשים האחרונים, ומתעצם בימים האחרונים, ברחבי ישראל.

"אנחנו בגל טרור של סכינים, בקבוקי תבערה, אבנים וגם ירי חי" אמר נתניהו. "זאת תוצאה של פעולת הסתה ישירה של החמאס, הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור ולא פחות מזה והרבה פעמים יותר מזה של התנועה האיסלאמית בישראל שמבעירה את השטח על המדיניות שלנו בהר הבית. זה שקר מוחלט".

"אנחנו פועלים גם נגד המסיתים וגם נגד המפגעים. צה"ל, המשטרה והשב"כ פועלים בכל החזיתות. עם נוכחות על הצירים, אבטחת היישובים, מסתערבים, חדירה לעומק השכונות במזרח ירושלים והריסת בתי מחבלים. עצרנו לחקירה אנשים ששיתפו פעולה עם המרצחים ברחוב הגיא.

"דרשתי מהמערכת המשפטית לסגור את החנויות שבעליהן שיתפו פעולה. הנחיתי למנוע מאישים פוליטיים, יהודים וערבים כאחד, לעלות להר הבית. לא צריך עוד נפצים שיבעירו את השטח".

שר הביטחון משה יעלון אמר: "ידיהם של מפקדי וחיילי צה"ל אינן כבולות ואני מדגיש זאת. צה"ל נמצא תחת מתקפה מאז חומת מגן ועומד מולה בנחישות. לוחמי צה"ל עתירי ניסיון והם ינצחו. יש לכם את כל הגיבוי מאיתנו. אני רוצה לשבח את שירות הביטחון הכללי על פעולתם וביצוע מלאכת קודש. הם נמצאים בכל מקום בכל זמן".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור מתמשך שמכה במקומות שונים בארץ ללא הבחנה. ניתן לשוטרים גיבוי מלא ומוחלט בכל פעולה שינקטו".

ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצאי סאו אמר: "קיבלנו גיבוי מלא מהדרג המדיני ומהמערכת המשפטית. נחזיר את השקט לרחובות ישראל. מי שינסה לקחת את החוק לידיו ויפר את הסדר, משטרת ישראל תפעל נגדו בנחישות".

טרור ללא הפסקה

מוקדם יותר, מחבל ערבי דקר חייל צה"ל בעפולה ופצע אותו באורח קשה. המחבל נתפס על ידי אזרחים שהיו במקום, שהעבירו אותו לכוחות הביטחון.

מוקדם יותר הערב, מחבל ערבי דקר בשער המערבי של קרית ארבע גבר יהודי כבן 30 בגבו ופצע אותו באורח קשה. המחבל הצליח להימלט מהזירה לכיוון חברון וכוחות הביטחון מנהלים אחריו מרדף.

עוד קודם לכן, דקר מחבל חיילת בדרך בגין בתל אביב, המחבל נמלט אך דקות לאחר מכן חוסל על ידי כוחות הביטחון.

הבוקר מחבל ערבי דקר תלמיד ישיבה שעמד בתחנת הרכבת הקלה בדרך בר לב סמוך לצומת המטה הארצי ופצע אותו באורח קשה. המחבל נעצר על ידי לוחמי יס"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר