ניצחו אראלים את המצוקים

נפטר מנהיג קהילת 'רב פעלים' הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל

ברוך דיין האמת: לאחר חודשים של מאבק במחלה הקשה, בשבת הלך לעולמו המקובל הגאון רבי יורם אברג'ל, מנהיג הקהילה החרדית בנתיבות הנחשב לאחד מבכירי הרבנים במגזר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יורם אברג'ל בחודש האחרון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ברוך דיין האמת: מבית החולים ''שיבא' בתל השומר הגיעה במוצאי השבת הבשורה הקשה על הסתלקותו של המקובל הגאון הרב יורם אברג'ל זצוק"ל, מנהיג קהילת 'רב פעלים'. הלוויתו של הרב תצא הלילה (מוצ"ש) בשעה 22:30 מבית מדרשו 'רב פעלים' ברחוב הבן איש חי 1 בנתיבות. הרב ייטמן בבית העלמין בעיר.

בחודשים האחרונים חלה הרב במחלה קשה והרופאים בבית החולים נלחמו על חייו. הרב אושפז לעתים קרובות, אך בשבוע האחרון מצבו הלך והדרדר והרב אושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. בליל שבת, לאחר חצות לילה, נאלצו הרופאים לקבוע את פטירתו של הרב שהותיר אחריו עדר ללא רועה. הרב בן 58 בפטירתו.

הרב אברג'ל נפרד מתלמידיו בסוכות האחרון (צילום: קול רינה)

מועצת חכמי התורה של ש"ס בראשות ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם שלום כהן פרסמה הערב הודעת אבל מיוחדת: "מרנן חברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, רבנן ותלמידיהון, יו"ר התנועה אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו בטרם עת של ראש מוסדות רב פעלים הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל זצ"ל בעקבות מחלה קשה".

לפי מזכירות מועצת החכמים: "הגאון זצ"ל זכה להקים עולה של תורה בכל רחבי הארץ, בהקמת כוללי אברכים רבים, אשר היה להם למשען ולאחיסמך במסירות נפש".

"גדולה האבידה ומי יתן לנו תמורתו. נשגר בזאת תנחומים לאלפי תלמידיו ושומעי לקחו וה' הטוב ירפא את שבר עמו ויאמר לצרותינו די. ובבניין ירושלים ננוחם אכי"ר". נכתב בהודעה.

הרב אברג'ל בחודש האחרון לחייו (באדיבות המצלם)

הרב יורם אברג'ל נחשב לאחד מבכירי הרבנים החרדים ולמנהיג הקהילה החרדית בנתיבות. לרב יש כוללים ברחבי הארץ, בהם לומדים אלפי אברכים.

למרות המתח ששרר בין הרב להנהגת ש"ס, בחודש האחרון יצאו חברי מועצת חכמי התורה בראשות הגאון חכם שלום כהן בקריאה לציבור להתפלל לרפואתו של הרב, וחבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף אף הגיע לבקרו במעונו שבנתיבות.

הרב אברג'ל עם תלמיד (צילום ארכיון: אבי פלח)

בחודשיים האחרונים הרב נמנע מלהגיע להיכל ישיבתו בשל מצבו הרפואי והטיפולים שעבר, אך כפי שפורסם ב"כיכר השבת", 40 יום לאחר שנעדר הוא הגיע לישיבה ומסר שיעור לאחר תפילת שחרית ובקש מתלמידיו: "אני מבקש שכולם - ה' ישמור אותם - יאזרו חייל, תקופה שאנחנו צריכים להתחזק כולנו. בישיבה הקדושה. בנוכחות שלנו בתפילות. בסדרים".

יו"ר 'יחד' ח"כ לשעבר אלי ישי, שהרב תמך במפלגתו בבחירות האחרונות, ספד לו ואמר: "בצער רב קיבלתי במוצאי שבת את ההודעה הקשה על פטירתו של הגאון הגדול, רבן של ישראל, מצדיקי הדור וענקי החסד, קדוש ומקודש בכל מיני קדושות, ממקימי עולה של תורה בדורנו, מגדלור של תשובה בכל הדרום, ממנהיגי הדור, רבינו הגדול הצדיק הרב יורם אברג'ל זצוק"ל אשר החזיר את נשמתו לבורא עולם לאחר שנזדכך ביסורים וקיבלם באהבה.

"הגאון הצדיק זצוק"ל זכה לקירבה יתירה מרבינו הגדול מרן הרב עובדיה יוסף זצוק״ל וזכיתי לשמש כשליח מרן זצוק"ל לרב הצדיק בענייני הנהגת הדור והקמת עולה של תורה, זכיתי להסתופף בצילו, להתברך מפיו, ולפעול על פי הנהגותיו. את התמיכה והאהבה שהעניק לי אנצור כל חיי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר