"רבי יורם שלנו" • צפו

הידידות בין מרן רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לרבי יורם אברג'ל זצ"ל

בין מרן הגר"ע יוסף זצוק"ך למקובל רבי יורם אברג'ל זצ"ל שרר קשר של חביהה, כשמרן נהג לשבח את רבי יורם על החזקת רשת הכוללים הגדולה • וגם, הקשר של תאריך פטירתם • מיוחד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסחרת )

אבל בעולם התורה קשר מיוחד היה בין מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל למנהיג קהילת 'רב פעלים' המקובל הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, שנפטר בליל שבת לאחר מחלה קשה ממנה סבל בחודשים האחרונים.

את הקשר המיוחד וההערכה הרבה של מרן פוסק הדור לגר"י אברג'ל, היה ניתן לראות כאשר הרב היה מגיע למסור את השיעור המקדים לשיעור השבועי הקבוע מידי מוצאי שבת.

הסיבה המרכזית שמרן הגר"ע יוסף העניק חום ויחס מיוחד לגר"י אברג'ל, היא רשת הכוללים שהרב אברג'ל עמד בראשותם. עשרות כוללים ברחבי הארץ שמאות אברכים למדו בהם וקיבלו את פרנסתם מהרב זצ"ל.

במהלך מסע ההלוויה אמר חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף: "יום השבעה של רבינו יורם - זה יום הסתלקותו של אבא, ונפשו קשורה בנפשו."

ואכן, נפש הגר"י היתה קשורה בנפשו של מרן זצ"ל, אשר עמד בנשיאות מוסדות 'רב פעלים'. על מכתבים ששלח במשך השנים למרן זצ"ל, היה הגר"י אברג'ל חותם במילים: "עבד נרצע למרן נצח". כך גם חתם על מכתבים ציבוריים שהיו קשורים למרן. באחת הפעמים שראה זאת מרן, הגיב ואמר: "גדולה ענוה".

הגר"י היה מתקבל בחביבות יתירה אצל מרן זצ"ל, והיה מתייעץ עמו בנוגע לתקנות שונות שהונהגו בכוללים שבראשותו.

"למעלה מאלף אברכים יושבים תחת חסותו של רבי יורם שלנו", אמר מרן הגר"ע יוסף כשהוא מלטף את ידו של הגר"י אברג'ל באחד מהפעמים שהגיע רבי יורם למסור את השיעור המקדים: "בן פורת יוסף. מכתת רגליו ממקום למקום. אברכים, לא בחורים. אברכים צריכים פרנסה. זה מעין מקים עולה של תורה".

לאחר שהגר"ע יוסף מסביר את החשיבות לתמוך בתורה ולומדיה, פונה הרב שוב ומלטף את הרב אברג'ל: "ידידינו היקר, הוא תומך בתורה. רבי יורם - תמכין דאורייתא, אשריו ואשרי חלקו, מלבד שהוא עצמו לומד וקורא ולומד ומשלש, יש לו גם תלמידים, אלף תלמידים לומדים גם הלכה, לא רק גמרא".

מרן שוב מלטף את ידי הרב אברג'ל: "אשריו ואשרי חלקו, שמעמיד עולה של תורה, לומד וללמד, לשמור ולעשות, כן ירבה וכן יפרוץ, אלף לך שלמה- אבל עוד גם כן, אלף ועוד אלף, כן ירבה וכן יפרוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר