הראשל"צ סופד

הגר"ש עמאר: "פטירת הרב אברג'ל מחייבת את כולנו לחשבון נפש"

רבה של ירושלים הראשון לציון הגר"ש עמאר סופד לגאון הרב יורם אברג'ל שהלך לעולמו בליל שבת: "מי יודע אם ההסתלקות של הרב ע"ה לא באה בשביל לכפר על העם. כולנו חייבים להתעורר" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר והגר"י אברג'ל זצ"ל (צילום: ללא קרדיט )

אבל בעולם התורה: רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, ספד הלילה (מוצ"ש) למנהיג קהילת 'רב פעלים' הגאון רבי יורם אברג'ל זצוק"ל שהלך לעולמו בליל שבת והגדיר אותו "איש חיל ורב פעלים".

לדבריו: "הצטערתי מאוד, כמו כל בית ישראל, לשמוע על השמועה הרעה - על הסתלקותו של הגאון, הרב הצדיק, רבי יורם אברג'ל ע"ה, שנסתלק בלא עת, בגזרת הבורא הקב"ה. איש חיל ורב פעלים, תלמיד חכם חשוב, שהדרשות שלו משכו רבים וטובים, אלפים ורבבות ממש. היו מקשיבים ומתעלים מהדרשות שלו".

הגר"ש עמאר התייחס לרשת הכוללים שהגר"י אברג'ל זצ"ל עמד בראשה ואמר: "היה לרב אברג'ל ע"ה רשת של כוללים, למעלה מאלף אברכים, בכמה וכמה ערים. הוא היה מממן את זה. בימינו שהחזקת מוסדות התורה נעשתה כקריעת ים סוף - זה היה דבר גדול ועצום. הרב המשיך לחזקם ולעודדם וביקר אצלם. זה חיסרון גדול וניכר, זה לא פשוט. זו לא רק החזקת תורה, זה גם החזקת משפחות עם ילדיהם, אשריו ואשרי חלקו".

(צילום: ללא קרדיט)

לדבריו: "אוי לנו שכך עלה לנו, שבגיל כזה נסתלק. בוודאי הדבר מחייב את כולנו לחשבון נפש. שלא יהיה מבחינת 'הצדיק אבד ואין איש שם על לב', חס ושלום. אלא כולנו חייבים לשים בלבנו את הסתלקות הצדיק".

הגר"ש עמאר התייחס לימים המתוחים בירושלים וגל הטרור האחרון ואמר: "בפרט בימים אלו שמידת הדין מתוחה והמצב קשה מאוד, מי יודע אם ההסתלקות של הרב ע"ה לא באה בשביל לכפר על עם ישראל. כולנו חייבים להתעורר כדי שתהיה נחת לצדיק. שההסתלקות שלו לא תלך חלילה לחינם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר