רבבות בהלווית הרב אברג'ל זצ"ל למנוחות

"אבא היקר שלנו, תנוח בשלום. אבל תחזור אלינו הכי מהר"

רבבות השתתפו בהלוויתו של המקובל הגאון הרב יורם אברג'ל זצ"ל שהלך לעולמו בליל שבת לאחר שנלחם במשך שבועות במחלה קשה. שני בניו הוכתרו לממשיכים • כל ההספדים מההלוויה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בתשרי תשע"ו | 10.10.15
הרבבות במסע הלוויה (צילום: עזריאל משה )

אבל בעולם התורה: רבבות ליוו הלילה (מוצ"ש) את מנהיג קהילת 'רב פעלים' המקובל הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, שהלך לעולמו בליל שבת לאחר שסבל בחודשים האחרונים ממחלה קשה.

ההלוויה יצאה מבית המדרש 'רב פעלים' ברחוב בן איש חי 1 בנתיבות.לאחר מסכת הספדים ארוכה שהחלה בשעה 22:30 והסתיימה לאחר השעה 2:00 לפנות בוקר יצא מסע ההלוויה לעבר בית העלמין בעיר שם נטמן הר בלפנות בוקר.

"כיכר השבת" עם עיקרי ההספדים והעדכונים מההלוויה

22:25: המשטרה הודיעה כי הרחובות אבוחצירא, בן גוריון, רמב"ם ובר אילן בנתיבות ייחסמו לתנועה.

22:30: אלפים מתאספים בשעה זו בבית המדרש 'רב פעלים' וממתינים להספדים.

22:36: אחד מבניו של הרב ספד: "הרב קרב את הגאולה ברחמים. כל הזמן קרב את הגאולה, בתניא, בחסידות. אומר רבי נחמן - 'רב זה אחד שרבים אתו'. כל הזמן היה אצל הרב דברים, אין שקט בעולם הזה לצדיקים, רק בעולם הבא. כמה יראת שמיים.. שבעז"ה הרב יהיה מליץ יושר על הדור. קשה לנו כבר. רוצים גואל, רוצים שהרב יביא לנו את הגאולה".

22:43: נכדו של הרב סופד בבכי: "רבותי, אתם צריכים לדעת - עד עכשיו הרב היה גוף נפשי. עכשיו הרב גוף רוחני בעולם האמת. סבא, כל חייך ייסורים. הלכת לעולם האמת בז"ך בתשרי... סבא, תהיה מליץ יושר בעדנו בפני הקב"ה להביא את הגאולה, שנזכה להמשיך בדרך שלך באמת, שנעמוד בכל מה שביקשת".

22:50: קריאת תהילים.

22:55: במקווה בבניין הישיבה, שבו היה נוהג הרב אברג'ל לטבול מידי יום, נערכת כעת הטהרה לגופתו.

22:57: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיע להשתתף בהלוויה.

(צילום ארכיון: יעקב כהן)

23:05: יוחאי דמרי, ממקורבי הרב: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה'. יתומים היינו ואין אב. האבא של כולנו, הרב של כולנו, האהוב של כולנו, מי שתמיד חייך אלינו והאיר לנו פנים - גם כשהיינו עצובים. מי שתמיד חשב והתפלל עלינו. ברך אותנו ודאג לנו. דאג לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. מי שדאג לעוד אברך ועוד ישיבה. האבא האהוב של כולנו, הרב המיוחד של כולנו, אוי לנו כי יתומים נשארנו".

23:10: אחיינו של הרב: "אבא, עמוד הימני פטיש החזק, חשבת עלינו כל הזמן, כל אברך היה חשוב בעניך, כל אחד הוא בן שלך, אלפי משפחות שתמכת בהם, מה נאמר?, אבא, אהוב ישראל מנתיבות, אהוב ישראל של הדור הזה, הקמת עולה של תורה".

23:13: אזעקות בעוטף עזה ובאזור אשקלון, הדי פיצוצים נשמעו גם באזור ההלוויה בנתיבות.

23:20: הגאון רבי אריה לוי, ראש ישיבת 'הנגב': "אוי מה היה לנו. הרב נתן הרגשה לכל אחד ואחד, לא להגיד 'בעל תשובה', הוא היה מראש צדיק - כך הוא דיבר על האברכים. הוא לא ראה דבר רע על אף אחד. אנחנו גרים בשכנות מול הבית שלו, הנהגת בית בפשטות כזו - לפי גודל האדם - היום לא רואים את זה כמעט".

23:23: הגאון רבי אריה לוי, ראש ישיבת 'הנגב': "הבנים צריכים לדעת להמשיך את כל המפעל שלו, והוא יהיה מליץ יושר לכל המפעלים שלו ולכל עם ישראל, אמן".

23:25: הגאון רבי שמואל מונטג, רב הקהילה החרדית בנתיבות: לא האמנו שנעמוד כאן, ליד מיטתו של הגאון הצדיק הרב יורם. התפללנו, ראינו אותו בשמחה, שמחת בר המצווה לפני שבועיים וחצי, התפללנו שיהיה אחרת, הוא אמר 'כשם שמחים כאן, כך שמחים למעלה', היינו בטוחים שהשמחה שלמעלה תביא אותנו בעוד זמן לשמוח בשמחת הודיה על רפואתו, אבל לא זכינו, אלא התקיים בו שמחה אחרת כמאמר חז"ל שהקב"ה שש ושמח על נפש צדיק שעולה למרומים, וזו השמחה העליונה".

23:30: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר הגיע להלוויה.

23:32: קריאת פרקי תהילים, המיטה נכנסת לבית המדרש. מכריזים ברמקול: "רק מי שטבל שיגע במיטה".

23:38: בניו של הרב זצ"ל אומרים קדיש.

23:40: בנו הרב ישראל אברג'ל, בהספדו: "אבא הבטיח לנו 'לא אעזוב אתכם לעולם'".

23:43: הרב ישראל אברג'ל: "ההנהגות שלו היו פלאי פלאים. דברים שאי אפשר לתאר. לפני זמן מה, אחי הגדול ניגש לאבא ואמר: 'אבא, אתה יודע שפלוני התבקש לישיבה של מעלה?', אבא אמר לו 'רק היום? לפני זמן מה שמעתי שקראו בשמו'".

23:50: הרב ישראל אברג'ל: "עשרות שנים אבא נרדף, איזו הבלגה. את הרדיפות שרדפו את אבא, הוא בוודאי מחל מחילה גמורה. לפני 20 שנה היו ימים קשים, אבא היה אוסף אותנו כל ליל שבת, 'אנחנו אוהבים כל היהודי', והיה קורא לכל אותם ילדים של אותם שרדפו אותו, והיה מחלק להם הפתעות, זה לא בדרגות שלנו".

00:00: הרב ישראל אברג'ל: "אבא לא עזב אותנו, הוא ממשיך איתנו, צדיקים במיתתם נקראים חיים. אבא סבל מאוד בשבועות האחרונים. היה זמן שהרגשנו מה שהרגשנו, זכינו לדקדק אתו בדברים נפלאים מאוד. דעו לכם, אנחנו ממשיכים באותה דרך. ממשיכים בכל הכוח. הכל ממשיך, ה' ייתן לנו את הכוחות והכלים להמשיך הכל".

00:05: הרב ישראל אברג'ל: "הוא התבטא לי אפילו בהבטחה, 'מי שעוזר למוסדות אני אזכור אותו לפני כיסא הכבוד'".

00:08: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר: "גדול כים שברך - מי ירפא לך. יש דברים שאפשר לתאר במילים, יש דברים שאפשר למדוד בשיקול דעת ומחשבה, ויש דברים שאין להם מידה. כשהנביא ירמיה בא לתאר אם השבר הנורא עם החורבן, הוא אמר 'גדול כים שברך', שהוא רחב ידיים ואין לו גבולות. במה נוכל לתאר את השבר הנורא הזה? וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה', אין לנו כוח לתאר. אדם גדול בענקים שהחזיק והרבית תורה שנים, החזיק אלפי משפחות, גם תורנית וגם חיים ממש, עשה חסידים לאלפים ולרבבות".

הראשל"צ הגר"ש עמאר והרב חיים יוסף אברג'ל במסע ההלוויה

(צילום ארכיון: יעקב כהן)

00:12: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר הכריז: "הרב רבי יוסף חיים אברג'ל ואחיו רבי ישראל אברג'ל הם הממשיכים את דרכו של הרב".

00:20: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף: "רבינו יורם אתה תלך עכשיו לפני כיסא הכבוד ותאמר 'ריבונו של עולם, 'הקמתי עולה של תורה, החזקתי אלפי משפחות של אברכים, כמה אנשים החזרתי בתשובה, כמה אנשים שמרו טהרת המשפחה בזכותי. רבינו יורם - כך תאמר בפני בורא עולם, וכל הציבור כאן יאשר את דבריך".

"רבינו יורם - מה יהיה עכשיו? אלפי אברכים - תורתם של אלפי אברכים תלויה היית בך. רבינו יורם, אנחנו יודעים שאתה בשמיים תלחם ותעמוד על המשמר, אבל רבותי, זה לא פוטר אותנו, התפקיד שלנו להמשיך".

(צילום ארכיון: יעקב כהן)

00:40: המקובל רבי יעקב עדס קורא "קבלת עול מלכות שמיים".

00:50: הגאון רבי יצחק ברדא עולה להספיד.

(צילום ארכיון: יעקב כהן)

01:00: הגאון רבי צמח מזוז מספיד: "אין לנו כלים ומושגים למדוד את מעלתו של הרב, במיוחד בנושא הפצת התורה".

01:10: רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי מספיד: "רבינו יורם היה 'רבי יהושע בן גמלא' של הדור, הוא היה אבא לתלמידים שלו, אהב כל אחד ואחד כמו בנו, ובזכותו לא נשתכחה תורה מישראל. ב"ה הרב הותיר לנו שני בנים נפלאים שאהובים על הציבור, מה זרעו בחיים אף הוא בחיים".

01:30: אחרון המספידים, הגאון רבי חיים יוסף אברג'ל, בנו של הרב עולה להספיד: "אני רוצה להגיד לך שכל עם ישראל אוהבים אותך,כולם קשורים אליך".

01:42: הרב חיים יוסף אבר'גל בבכי קורע לב: "אבא קום, אבא קום. לא למעני, יש כאן מיליון ילדים - אבא קום. אבא, מספיק יממה אחת. אנחנו צריכים אותך. אבא צריכים אותך פה. אבא השמים של היום זה לא השמיים של אתמול. אתמול היה אור בעולם. אבא.. אנחנו רוצים אותך..".

01:45: הרב חיים יוסף אברג'ל: "היום זה בדיוק שבע שבועות מאז שחלה, כמו משה רבינו. אבא, אני מאמין שאתה חוזר, אתה חוזר כמו משה רבינו. אבא אני יודע שאתה חי. כמו העולם אבל היום. לפני יומיים ישבת עם הרב דוד יוסף, התלבשת מיוחד בשבילו. אבא לא נפטר מהמחלה, אמר לו הרופא שאולי זה מאיזה נגיף לפני 50 שנה".

01:50: הרב חיים יוסף אברג'ל: "אבא אני יודע שאתה חיי, אני לא מאמין למודעות, אבא אתה בריא ושלם. אנחנו לא הולכים להיכנס לנעליים שלך, אנחנו נכנסים לשרוול שלך. אנחנו כלום על ידך, אתה הכל - אבא, אתה התורה, אתה המצוות".

01:55: הרב חיים יוסף אברג'ל: "אבא אתה חתן בראשית של ה' שבחר בך. אבא, אנחנו ילדים בני חמש, נשענים רק עליך".

02:00: הרב חיים יוסף אברג'ל: "אבא, השם ישמור לנו עליך. אתה שלנו, אבא, אתה אבא של כולנו. השם ישמור לנו עליך. אבא חי אצל הקב"ה, אבא אתה תחיה. אנחנו אוהבים אותך אהבת נפש, אבא. אתה אבא שלנו, אתה ראש הישיבה".

02:05: הרב חיים יוסף אברג'ל: "אבא אנחנו אוהבים אותך. מעכשיו יהיה לך רק קל. אבא, תזכור שיש לך מליוני ילדים. אבא היקר שלנו, תנוח בשלום. אבל בבקשה - הכי מהר תחזור אלינו, תחזור בגוף הזה ובנשמה הזו".

02:10: "אבא, תבקש רחמים מהשם, שבעז"ה תחזור אלינו. אבא, השם ישמור לנו עליך. אבא אתה חי וקיים, אתה חי וקיים בנסתר".

מסע הלוויתו של הגאון רבי יורם אברג'ל זצוק"ל יצאה מבית מדרש 'רב פעלים' לבית העלמין בעיר נתיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר