מרן הגראי"ל שטיינמן הפתיע את האברך: "התפילין לא מהודרות"

מרן הגראי"ל שטיינמן הפתיע אברך שבא אליו עם בנו ואמר לו כי התפילין שלו כשרות אך לא מהודרות. האברך המופתע מיהר אל סופר הסת"ם שאישר זאת וגילה כי לא הספיק לעשות 'תגין' (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

בשיעורו בליל שבת האחרון סיפר הגאון רבי מרדכי זילברברג רבו של שיכון ה' בבני ברק שני סיפורים שאירעו בחודש האחרון אצל מרן הגראי"ל שטיינמן והקפדתו בנוגע לכשרות התפילין.

הסיפור הראשון שסיפר הרב למתפללים הוא על אברך המתגורר בשיכון ה' שהגיע עם בנו להתברך לרגל בר המצווה אצל מרן ראש הישיבה, הגראי"ל פנה לאב ושאלו האם התפילין של בנו כשרות, האב המופתע מהשאלה ענה שהתפילין שהזמין מהסופר עדיין אינן מוכנות, והשאיל תפילין מגמ"ח לתפילין.

מששמע זאת הגראי"ל אמר לו שיש בגמ"חים של התפילין הרבה תפילין פסולות שמסתובבות שם, וכדאי שימהר להניח את התפילין שהזמין מהסופר כיוון שלא ניתן לסמוך על כשרותם של התפילין מהגמ"ח.

בהמשך לכך סיפר זאת האב לרב זילברברג, שפנה לנכד מרן הגראי"ל וסיפר לו את הסיפור. בתגובה סיפר לו הנכד, שאברך מאלעד הגיע עם בנו בחודש האחרון, ומרן ראש הישיבה שאלו גם כן, האם התפילין החדשות של בנו כשרות, האברך השיב לגראי"ל שהן כשרות, אך מרן התעקש ושאל שוב 'אתה בטוח'? האב ענה לו שהזמין זאת אצל סופר בעל שם מפורסם מהעיר אלעד והם כשרות.

האברך חזר לביתו וסיפר לאשתו את הסיפור, אשתו ביקשה ממנו שייגש לבדוק את התפילין שוב פעם. האברך התקשר לנכדו של הגראי"ל המתגורר באלעד לשאול מה לעשות, הנכד שיש לו תורנות פעם בשבוע אמר לו שהוא ישאל את סבו מה התכוון.

לשאלת הנכד אמר לו הגראי"ל שלא התכוון שהן לא כשרות, אבל הן לא מהודרות. האברך מיהר לסופר המופתע שאמר לו שבאמת לא הספיק לעשות 'תגין' על האותיות [כמנהג בני עדות המזרח שעושים 'תגין' בסוף] והתפילין כשרות אך לא מהודרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר