נתניהו לוינשטיין: לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ זועבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי בגין דברי הסתה שאמרה בראיון לביטאון הרשמי של החמאס (חדשות)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בפתח ישיבת הממשלה השבועית הבוקר (ראשון) סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי.

זעמו של ראש הממשלה נגד זועבי יצא בגין דברים שאמרה בראיון לביטאון הרשמי של ארגון הטרור חמאס, אותם ציטט נתניהו בפני שרי הממשלה.

"אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית ושיטתית בנושא הר הבית, הסתה שבאה מצד החמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האסלאמית בישראל", אמר ראש הממשלה בפתח הישיבה, "בסוף השבוע הוריתי לגייס 16 פלוגות מילואים של משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר. עדיף לגייס מראש כוח מאסיבי, לטפל בהתפתחויות אפשריות, מאשר לגייסו לאחר מעשה, ואנחנו נגייס עוד כוחות ככל שיידרש".

נתניהו המשיך ואמר כי "היום אני אכנס דיון נוסף כדי לקדם את הפעולות של הממשלה נגד התנועה האסלאמית בישראל. אינני מוכן שתהיה הסתה מבית. אנחנו נפעל בכל הכלים נגד המסיתים מכל כיוון שהוא".

"בהקשר זה, שימו לב לדברי ההסתה והאלימות שאמרה בסוף השבוע חברת הכנסת בישראל חנין זועבי לביטאון הרשמי של החמאס. הנה הדברים שהיא אמרה: 'על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית להתרת דמם של תושבי מזרח ירושלים. כיום יש פעילות של יחידים בלבד ונחוצה תמיכה עממית. אם יימשכו פיגועי היחידים ללא תמיכה עממית הם ידעכו תוך כמה ימים, ולכן יציאת אלפים מבני העם תהפוך את האירועים הללו לאינתיפאדה אמיתית', סוף ציטוט".

"זוהי הסתה שקרית ופרועה וקריאה ברורה לאלימות. אינני מוכן לעבור לסדר היום מול דברים חמורים אלה. פניתי הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת זועבי", הודיע ראש הממשלה.

נתניהו סיים את דבריו ואמר: "אני מבקש לשלוח ברכת החלמה מהירה לאזרחים, לשוטרים ולחיילים שנפצעו בימים האחרונים. כמו כן, אני מבקש לשבח את כוחות הביטחון, המשטרה, משמר הגבול, צה"ל והשב"כ על פעולתם המסורה והבלתי נלאית למען ביטחון ישראל, ואני מבקש לשבח במיוחד את אזרחי ישראל שמגלים ערנות, נחישות ויכולת עמידה מרשימה".

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת החוק שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע עונשי מינימום למאסר בכלא, למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים; ולהטיל קנסות על קטינים והוריהם.

ראש הממשלה ביקש בדיון חקיקת בזק ואמר: "אנחנו עושים זאת כהוראת שעה מתוך כוונה לבחון את מידת היישום, ובמקרה הצורך אף להחמיר את החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר