הושבעו 22 דיינים חדשים

שערורייה: שטייניץ מייחל שיהיו נשים דיינות בבית הדין הרבני

22 הדיינים החדשים הושבעו בטקס חגיגי עליו העיב יו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ שהביע תקווה לראות נשים דיינות. "הן לא צריכות להיות רבניות" • צפו בתיעוד מהטקס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

התבטאות בלב השמחה: 22 דיינים חדשים הושבעו בצהריים (ראשון) בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין ויכנסו באופן רשמי לכהן כדיינים בבתי הדין האזוריים, בטקס השתתפו הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והרב הראשי הגאון רבי דוד לאו לצד חברי מועצת הרבנות וחברי הוועדה למינוי דיינים.

במהלך הטקס שררה אי נעימות באולם בית הנשיא, בזמן שיו"ר הוועדה למינוי דיינים, השר יובל שטייניץ, הכריז כי הוא מייחל ליום שבו יכהנו נשים בתפקיד דיינות בבית הדין הרבני.

במהלך נאומו אמר שטייניץ, שהיה היחיד שהגיע לטקס ללא כיפה לראשו כי "אני משוכנע שיגיע היום, אולי הוא לא קרוב - הוא לא מחר, שאנחנו נמצא את הדרך לשלב גם נשים במערכת. היום יש טוענות רבניות, משהו שלא היה קיים לפני עשרות שנים, ואני חושב שזה מחזק את המערכת".

במהלך דבריו היה ניתן להבחין באי נוחות של הרבנים הראשיים ומשתתפי הטקס ששמעו את הצהרתו, אך לאחר מכן החלו המשתתפים לפרשן כי ייתכן שהשר שטייניץ לא התכוון שיהיו דיינות אלא "נשים במערכת".

השר עצמו אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אכן הוא התכוון שיש למנות דיינות בבתי הדין הרבניים. "הן לא צריכות להיות רבניות", אמר שטייניץ.

בכירים ברבנות הראשית לא אהבו, בלשון המעטה, את דבריו של השר שטייניץ ואמרו: "נשים פסולות להעיד ובוודאי לדון, זו ההלכה, חבל שאלו הצהרותיו של השר ועוד בטקס חגיגי מסוג זה".

בתוך כך, בנאומו התייחס הראשל"צ ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף לתדמית הלא טובה של בתי הדין הרבניים ואמר כי "ברוך ה' הדיינים עושים היום עבודת קודש. לצערי הרב, אין להם תדמית כזו בחוץ, אין תדמית נכונה, התדמית הנכונה היא באמת דיינים מובחרים. ב"ה הצלחנו לבחור 22 דיינים".

הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו פנה לדיינים הנבחרים ואמר: "בכל פעם שתעמדו לדין, יעמדו צד אחד איש וצד שני זו אשה, תעשו מאמץ לחשוב שהאיש העומד לפנכם הוא בן שלכם, האשה העומדת לפנכם היא הילדה שלכם.

"כי כאשר המבט הוא שזה בן ובת, זה ילדים, אלו ילדים של בורא עולם, וברגע שזה יהיה המבט שלכם - אז תצליחו, מתוך תורה, להגיע ב"ה לדון דין אמת".

הנשיא ריבלין הזכיר לא מעט את מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ובהמשך הקריא את תפילתו של הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל שחיבר והתפלל בכל פעם שהגיע לשבת בבית הדין.

הנשיא אמר לדיינים הנבחרים: "מוטלת עליכם גם אחריות להוכיח, יום יום, שמינוי דיינים כדי להחיות את ישראל ולהושיבם על אדמתם, לכן כדאי. בכל שעה ושעה בה תשבו כדיינים, על כתפכם מוטלת החובה להחיות את ישראל, ולהביא גם צדק, גם רחמים, לבעלי ולבעלות הדין העומדים לפנכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר