בדרך לפגישה

עיראק תקפה את השיירה של מנהיג דאעש: "מצבו לא ברור"

צבא עיראק הודיע רשמית כי תקף באמצעות חיל האוויר את השיירה של מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי בעת שזו הייתה בדרך לפגישה עם מפקדים. לא ברור מצבו של מנהיג דאעש, אולם דווח כי בכירים בארגון נהרגו בתקיפות (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אבו בכר אל-בגדדי, מנהיג ארגון דאעש (צילום מסך-"ווייס", שאטרסטוק)

מה מצבו של מנהיג דאעש? צבא עיראק הודיע הצהריים (ראשון) רשמית כי כוחות חיל האוויר שלו תקפו את שיירתו של מנהיג ארגון הטרור הכזרי המדינה האיסלאמית ("דאעש") אבו בכר אל בגדדי בשעה שזו עברה במחוז אנבאר במערב המדינה, אזור הנמצא סמוך לגבול עם סוריה. "מידע מודיעיני מדוייק" הביא לתקיפה, כך לפי עיראק.

מהודעת הצבא העיראקי עולה כי גורלו של מנהיג רגון הטרור האכזרי אינו ידוע וכי הוא פונה במהירות ממקום התקיפה. אל-בגדדי היה בדרכו לפגישה עם מפקדים בכירים בארגונו. מלבד השיירה, גם המקום שבו תוכננה להתקיים הפגישה הותקף על ידי הכוחות ובמקום נהרגו ונפגעו רבים ממנהיגי הארגון.

עיתון ה"גרדיאן" הבריטי דיווח לפני כחצי שנה כי אל-בגדאדי נפצע באורח קשה בתקיפה אמריקנית בעיראק. העיתון ציטט גורמים שונים הטוענים כי אל-בגדאדי נפצע בתקיפה, אך הוא יצא מכלל סכנה ומצבו השתפר. לדברי הגורמים, בעקבות מצבו אז, ראשי דאעש ערכו סדרת פגישות דחופות, בהן תכננו כיצד להיערך לאפשרות של מותו.

נאום שפרסם בעבר אל בגדדי (דאעש)

בנאום שפרסם בעבר אל בגדדי לאחר תקיפה שעבר הוא נשמע אומר כי "מדינת ישראל שותפה חשאית למבצע נגד דאעש" וכי מדובר במבצע "כושל ביותר".

"לעולם לא ננטוש את הלחימה, גם אם יישאר לנו רק חייל אחד", אמר בגדדי וקרא ל"התפרצות הר געש של ג'יהאד בכל מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר