ההרוג מהלוויית הגר"ש וואזנר הלחין, אחיו שר: "טאטע"

בטרם מותו באסון הלווית הגר"ש וואזנר, הספיק יצחק סאמט להלחין מספר שירים, את הראשון שבהם - "טאטע", מבצע כעת אחיו, אברומי: "אם ישירו את זה תהיה לו נחת רוח". האזינו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יצחק סאמט (צילום: המייל האדום)

ההרוג הלחין, האח מבצע: בציבור החרדי זוכרים עדיין את האסון הקשה בהלווית מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצוק"ל, כאשר המיטה הוצאה מבית המדרש ובעקבות הדוחק הרב והמוני המשתתפים הבחור יצחק סאמעט ז"ל נמחץ למוות במדרגות.

בטרם פטירתו, הוא הספיק להלחין מספר שירים, את הראשון שבהם - "טאטע", הוא התכוון להקליט תכף ומיד לאחר חג הפסח בו השיב את נשמתו ליוצרה. אחיו של יצחק ז"ל, אברהם סאמעט היה שותף לתכניות המוסיקאליות של יצחק ואף סייע בהפקה והזמין את האולפן והנגנים, אך בשל האסון התכנית נגנזה.

"במשך החג שהיתי ליד מיטת אחי בבית החולים, ולאחר מכן ישבנו שבעה, וכל עניין המוזיקה זז מסדר היום. לא היית מסוגל אפילו לחשוב על זה" מספר אברומי, "בתקופה האחרונה החלה לנקר במוחי מחשבה שבעצם הבטחתי ליצחק הבטחה ואני צריך לקיים אותה, מה גם שהייתי חלק מהפרוייקט, סייעתי קצת בשיפוץ הלחנים והתאמה למילים ואני חושב שבעצם אני מגשים לאחי את החלום ומקיים את ההבטחה" הוא אומר.

סאמעט פנה למוזיקאי יואלי קליין שהאיץ בו להקליט את השיר וליווה מקרוב את העבודה. את הסינגל הראשון "טאטע" שמבצע אברומי סאמעט עיבד המוסיקאי שמואל לווינסון. "אני חושב שאם בכל שמחה ישירו את השיר שאחי חיבר זה יהיה לזכרו ויסב לו קורת רוח" מסכם אברומי סאמעט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר