הפיגוע בגן שמואל

השתלט על המחבל: "התיישבתי עליו. הוא צעק אללה אכבר"

"ראיתי מישהו מרביץ לנערה, היא צעקה 'הוא דקר שני חיילים, תעזור לי'". כך שחזר בניהו ארזי, אחד מהאזרחים שהשתלטו על המחבל שביצע את הפיגוע בצומת גן שמואל, את רגעי הדרמה. צפו (בארץ)

(צילום: עידו ארז, ג'ורג' גינסברג, אסף ברזינגר תיעוד מבצעי מד"א)

בניהו ארזי הוא אחר האזרחים שהשתלטו על המחבל הערבי-ישראלי שביצע הערב (ראשון) את פיגוע הדקירה והדריסה בכניסה לגן שמואל, סמוך לחדרה. לאחר שכל הפצועים פונו לבתי החולי, ארזי התפנה לשחזר את רגעי הדרמה וההשתלטות על המחבל.

"הייתי בדרך הביתה, שמעתי רעש של רכב, ראיתי אדם שמרביץ לנערה, בדיעבד זה היה דקירה. רצתי לאירוע, ראיתי את הילדה בת 14, שחוגגת היום יום הולדת, שאמרה 'הוא דקר אותם, הוא דקר אותם שני חיילים, תעזור לי'" סיפר ארזי.

זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)
(צילום: עידו ארז, ג'ורג' גינסברג, אסף ברזינגר תיעוד מבצעי מד (צילום: פלאש 90)
(צילום: עידו ארז, ג'ורג' גינסברג, אסף ברזינגר תיעוד מבצעי מד (צילום: פלאש 90)

"היא הייתה עם דקירה בכתף. אמרתי לה שהכל יהיה בסדר. היא הייתה ממש גיבורה, היא רצה לצומת ואמרה לכולם שלא להתקרב". ארזי הוסיף, "בשלב הזה אזרח פרק מרכב והתעמת עם המחבל. הוא הפיל אותו".

"הגעתי למקום, ישבתי על המחבל. הוא צעק 'אללה אכבר'. היינו שלושה. המחבל היה מאוד נחוש לדקור, הוא השתולל. בשלב מסוים מישהו שם עליו אזיקים".

בניהו ארזי (צילום: עידו ארז)

לסיום הוא סיפר: "הנערה אמרה לי שיש חיילים שנפגעו, אז חיפשתי אותם, ראיתי את החיילת מחיל האוויר, שהיא לא נראתה טוב. רחוק מאוד מהזירה. רצתי אליה, ראיתי שהיא פגועה בפנים בצורה מאוד קשה. מאחל לכולם החלמה מהירה".

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, בן 20 מאום אל-פחם, הגיע מכיוון מערב על כביש 65 עם רכבו ודרס שני חיילים שהיו בתחנת האוטובוס. לאחר מכן הוא ירד מהרכב ודקר את החיילת ושניים נוספים - בת 14 ובן 45.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר