צפו במשא המרכזי

הגרב"מ אזרחי על מרן הגר"ח קנייבסקי: "ספר תורה מהלך"

בביקורו ההיסטורי של מרן הגר"ח קנייבסקי בביתר עילית לחיזוק התורה והשבת, נשא הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי את המשא המרכזי בו הכתיר את הגר"ח כ"ספר תורה מהלך" • צפו בווידאו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אלפים התכנסו הבוקר (שני) באודיטוריום המרכזי בעיר ביתר עילית לרגל ביקורו ההיסטורי של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי לחיזוק השבת.

את המשא המרכזי נשא חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת ע"טרת ישראל" שכינה את מרן בביטוי "ספר תורה מהלך".

"כיכר השבת" מביא את נאומו של ראש הישיבה.

"ברשות שר התורה, מרן בעל הדרך אמונה. אנחנו עומדים עכשיו יומיים לפני תחילת הזמן בכל הישיבות הקדושות. כל אחד צריך לדעת כשהוא נכנס בשערי הישיבה, הוא נכנס על מנת להיות גדול בישראל.

"הש"ס לא ניתן ליחידים. הש"ס ניתן לכל אחד ואחד, ההבנה והידיעה של כל התורה כולה, ניתנה לכל אחד מבני ישראל. חייבים להכניס את הביטחון הזה של סיעתא דשמיא לצמוח ולגדול לתפארת.

"גם בדורינו תראו (כשהוא מחווה בידו על מרן הגר"ח. י"כ) ישנם ספרי תורה מהלכים. מי פטור מזה? בידך, לתקן את המצב לעזור למצב, בידך, בידו, בידי, ביד כל אחד מאיתנו.

"ביקשו ממני להציע הרי התכנסנו כאן באופן מוצהר לשני דברים חיזוק התורה ובאופן פרטני לחיזוק השבת שזה גם כן עניין תורני.

"אמנם הזמן הרשמי של ביתר זה כמנהג ירושלים, 40 דקות, 40 דקות לפני השקיעה כמנהג ירושלים, קבלת שבת, זה התוספת שבת, לכל הפחות, להגיע 20 דקות לפני כניסת השבת, הכל פורשין ממלאכת חול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר