גילה תושייה • וידאו

האזרח שהציל את הנוסעים בי-ם: שלף נונצ'קו והכה במחבל

יאיר בן שבת הגיע אל האוטובוס בו אירע ניסיון פיגוע הדקירה בכניסה לי-ם, שלף את הנונצ'קו שלו, הכה את המחבל, שחוסל מיד על ידי השוטרים: "קפצתי מבחוץ ונאבקתי עם המחבל". צפו (בארץ)

יאיר בן שבת בזירת הפיגוע, הערב (תמונה: מוטי קמחי - ynet. וידאו: מתוך ynet)

יאיר בן שבת, אזרח שהיה במקום פיגוע הדקירה בכניסה לירושלים הערב (שני), עזר לנוסעי האוטובוס להשתלט על המחבל, שמצידו ניסה לחטוף נשק של שוטר ולירות בנוסעים. בן שבת נעזר בנשק לא שגרתי בכדי להשתלט על המחבל - נונצ'קו.

"קפצתי מבחוץ לתוך האוטובוס ועזרתי להם להיאבק עם המחבל", סיפר בן שבת, "ראיתי היאבקות, הוצאתי מהתיק נונצ'קו והכיתי איפה שצריך כדי שיוכלו לשחרר את הנשק". בן שבת הוסיף, "ראיתי שלא נותנים למחבל להשתמש בנשק. למעשה זה עזר לשחרר את הרצועה. תפסו אותו שני אזרחים שלא נתנו לו להשתמש בנשק".

במשטרה סיכמו את האירוע: "בן מיעוטים שעלה לאוטובוס שיצא מנווה אילן לכיוון ירושלים, התיישב בחלק האחורי של האוטובוס, קרוב לחייל. בכניסה לירושלים תקף את החייל באמצעות סכין ופצע אותו, קרא קריאות ׳אללה ואכבר׳ ואז ניסה לחטוף את נשקו.

"שוטר ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס מלפנים, שמע צעקה, הסתובב לאחור הבחין במאבק של החייל עם המחבל, רץ לכיוון המחבל וניסה לרתק אותו לרצפה. נוסעים שהיו באוטובוס קראו לנהג לעצור ולפתוח דלתות כדי שיוכלו לרדת ובמקביל דיווחו למשטרה. השוטר החזיק במחבל ונאבק בו עם 2 אזרחים באוטובוס כשהמחבל מנסה כל העת לחטוף את נשקו של החייל ולדרוך אותו.

"כוח משטרה שהיה בסמוך הגיב במהירות ועלה לאוטובוס. בנסיון להשתלט על המחבל, ככל הנראה נפל אקדח של שוטר שהיה מאובטח בשרוך אבטחה. המחבל הצליח לתפוס את האקדח וניסה לדרוך אותו. קצין מתחנת לב הבירה שעלה לאוטובוס, הבחין במחבל כשהוא עם אקדח, ביצע ירי מדוייק וניטרל אותו.

רס"מ ג. ממחוז ירושלים שהיה באוטובוס סיפר: "מיד כשהבחנתי במאבק של המחבל עם החייל, זינקתי לעבר המחבל, ראיתי שהסכין שלו נפלה, ניסיתי לרתק אותו לרצפה, הוא נאבק וניסה כל העת למשוך את הנשק של החייל עד שהגיע כוח משטרה נוסף והמחבל נוטרל".

"המחבל עלה לאוטובוס כשסכין מוסלקת על גופו כפי שהגיעו יתר המחבלים היום בירושלים ולא נמצא עליו כל תיעוד מזהה, פעולות המעידות על כוונתו".

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את השוטרים והאזרחים: "התגובה הנחושה של השוטרים שפועלים באומץ לב ומסירות נפש הביאה לחיסולו המהיר של האירוע ומניעת פגיעה באזרחים. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובמהירות כלפי כל מחבל המנסה לפגוע בחפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר