בעקבות ההסלמה

הקבינט יתכנס; נשקלת אפשרות להטלת סגר במזרח ירושלים

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בירושלים לדיון בהסלמה הביטחונית החמורה וגל הפיגועים ברחבי הארץ. נשקלת האפשרות להטלת סגר על מזרח ירושלים. אביגדור ליברמן קורא לממשל צבאי (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בארמון הנציב, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות ההסלמה המשמעותית היום (שלישי) עם התרחשות גל הפיגועים בירושלים וברעננה שגבו את חייהם של שלושה בני אדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בצהריים את הקבינט המדיני-ביטחוני ובין היתר ידונו השרים לשקול בחיוב להורות על סגר במזרח ירושלים.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מקיים סדרת התייעצויות והערכות מצב לאור הפיגועים, כאשר נשקלים מספר צעדים מיידים ובהם הטלת סגר על שכונות במרזח ירושלים והקלות בקבלת רישיונות לנשק.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שמבקר את הממשלה מאז הקמתה המשיך היום בו התקיף ואמר כי הוא מצפה שבתום ישיבת הקבינט יצאו החלטות ברורות ותקיפות: "אף מחבל לא יוצא חי משום פיגוע, לאמץ את נהלי הפתיחה באש הנהוגים בארה"ב, לשלול תושבות מכל תושב מזרח ירושלים המעורב בטרור, להפעיל חוקי חירום ולהנהיג ממשל צבאי", אמר.

הוא אמר ל- ynet כי יש להטיל מצור על מזרח ירושלים: "אם צריך ממשל צבאי ולנהל חלק מהכפרים בקווי 67' בממשל צבאי אין שום סיבה שלא נעשה זאת". הוא הפנה אצבע מאשימה להנהגה הפלסטינית ואמר ש"כל ההסתה שיוצאת בתקשורת הפלסטינית וברשתות החברתיות, הכול מונחה - חלק מעזה וחלק מרמאללה".

ראש העיר ניר ברקת היה הראשון שקרא לסגר על מזרח ירושלים ואמר כי אי אפשר לעבור לסדר היום. "תשמעו בקרוב על צעדים דרסטיים שלא היו עד עכשיו, נעשה אותם בתיאום עם שב"כ והמשטרה".

"במקביל לקריאה שלי לממשלת ישראל ולכוחות הביטחון להחריף את הצעדים, אנחנו צריכים לקרוא לתושבים לא לקחת את החוק לידיים ולתת לכוחות הביטחון לעשות את שלהם", הוסיף ברקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר