לא עשו גוגל

בזק טוענת כי "לא היה סימן מוקדם" שעלאא אבו ג'מאל יבצע פיגוע. האמנם?

בזק שהעסיקה את המחבל עלאא אבו ג'מאל טענה כי "לא היה סימן מוקדם" להיותו מחבל וכי שירותי הביטחון בדקו אותו. אלא שחיפוש פשוט בגוגל יכל להעלות את דבריו בעבר בשבחם של הטובחים מהר נוף (דיגיטל)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: חסן שעלאן, ynet)

הכתובת הייתה על הקיר: פיטורי עובדים ערבים שהביעו שמחה על פיגועי טרור הצליחו לגרום לזעם בקרב פעילי שמאל שטענו כי מדובר בהתנכלות גזענית. אולם מהפיגוע הרצחני הבוקר (שלישי) בשכונת גאולה בירושלים עולה כי משבחי מרצחים עלולים להפוך למרצחים בעצמם. עלאא אבו ג'מאל, המחבל שביצע את הפיגוע ורצח את ישעיהו קרישבסקי הי"ד, התראיין לפני שנה בלבד לאתר ynet, (לאחר הטבח בבית הכנסת בהר נוף) ושיבח את בני דודיו עודאי ורסאן שביצעו את הפיגוע. למרות זאת, הוא המשיך לעבוד בחברת בזק.

אבו ג'מאל, לפני שנה (צילום: חסן שעלאן, ynet)

"זה דבר רגיל שניתן לצפות לו מכל אדם שיש לו אומץ ותחושת שייכות לעמו ולאיסלאם" אמר עלאא באותם ימים, "המעשה הזה התרחש בגלל הלחצים של ממשלת ישראל הכובשת נגד העם הפלסטיני ובירושלים באופן כללי והפגיעה הממושכת במסגד אל-אקצה".

"הגבנו בקריאות שמחה כשקיבלנו את ההודעה על מותם. אנשים כאן חילקו ממתקים לאורחים שהגיעו לבקר אצלנו והייתה שמחה למען השהידים. הפיגוע היה הפתעה בשבילנו, לא ציפינו שזה יקרה. שני ההרוגים עובדים כרגיל ולא שייכים לאף ארגון. אחד מהם נשוי עם שלושה ילדים, אני לא יודע מה יקרה עכשיו". הוא הוסיף: "תודה לאל, בן אדם שמת כשהיד זה דבר גדול".

חיפוש פשוט של המונח "עלאא אבו ג'מאל" בגוגל מעלה את דברי השבח שלו ל'שהידים' (צילום מסך)

לא נראה סימן מוקדם? תעשו גוגל

חברת בזק שהעסיקה את המחבל עלאא אבו ג'מאל, הביעה הצהריים "זעזוע עמוק" והדגישה כי "לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת". מאוחר יותר, פרסמה החברה הודעה נוספת לפיה היא מעסיקה עובדים ללא התייחסות לגזע דת ומין וכי "העובד המדובר נבדק ואושר על ידי גופי הביטחון, אך בזק לא קיבלה כל הנחיה לגבי העסקתו בחברה".

לצד התגובות הרשמיות שהפיצה בתקשורת, דווח באתר "חדר 404" כי בזק ביקשה מעובדיה שלא להתייחס לפיגוע בו היה מעורב עובד החברה: "שלום לכולם, לאור רגישות המצב אנו מבקשים להימנע מתגובות מכל סוג שהוא ברשתות החברתיות ובתוכנות המסרים המיידים על האירוע המצער, בו היה מעורב עובד החברה. אנו מגיבים באופן רשמי ומסודר בכל אמצעי המדיה”.

הרכב של חברת בזק ששימש את המחבל בפיגוע בגאולה, הבוקר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הירי שניטרל את המחבל (מתוך ynet)

למרות זאת, העלו גולשים ברשת לא מעט תמיהות על האמירה "לא נראה כל סימן מוקדם" שהופיעה בהודעת בזק, זאת כאשר בחיפוש פשוט בגוגל של המונח "עלאא אבו ג'מאל" מופיעות הפניות לכתבה באתר ynet בה הוא משבח את הטבח ביהודים בבית הכנסת בהר נוף.

עוד תמוה, כיצד גורמי הביטחון שבדקו ואישרו את עלאא אבו ג'מאל - כך לפי טענת חברת בזק, לא הבחינו בדברי השבח שלו למחבלים או לחיבה שגילה כלפי שהידים, כאשר כאמור, הדברים יכולים לעלות בחיפוש פשוט במנוע החיפוש של גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר