יצא מהתפילה ונרצח

דקות לפני הרצח: התיעוד האחרון של הרב ישעיהו קרישבסקי

פחות מעשרים דקות לפני שנרצח על ידי עובד "בזק" עלאא אבו ג'מאל, יצא הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד מבית המדרש של חסידי פינסק קרלין. לידי "כיכר השבת" הגיע התיעוד האחרון שלו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ישעיהו קרישבסקי בדקות האחרונות לחייו (מתוך מצלמות האבטחה)

התמונות האחרונות של הרב ישעיהו קרישבסקי: פחות מעשרים דקות לפני הפיגוע המצמרר בשכונת גאולה בירושלים, תועד הרוג הפיגוע הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד כשהוא יוצא מבית הכנסת פינסק קרלין בעיר. זמן קצר מאוחר יותר הוא נרצח על ידי עלאא אבו ג'מאל מחבל ערבי שהועסק בחברת בזק. התמונות מתפרסמות לראשונה ב"כיכר השבת".

במרכז: הרב קרישבסקי בבית הכנסת (מתוך מצלמות האבטחה)
מתקדם לעבר היציאה (מתוך מצלמות האבטחה)
מימין: הרב קרישבסקי (מתוך מצלמות האבטחה)
(מתוך מצלמות האבטחה)
(מתוך מצלמות האבטחה)
(מתוך מצלמות האבטחה)
(מתוך מצלמות האבטחה)

מכריו של הרב קרישבסקי מספרים ל"כיכר השבת" כי בכל ראש חודש הוא נהג לקבל את עליית "רביעי" בבית הכנסת פינסק קרלין בירושלים, וגם הבוקר, ראש חודש חשוון, הוא הגיע לתפילה במקום וקיבל את העלייה המיועדת לו.

לאחר מכן הוא שוחח עם המתפללים בדברי תורה וענייני השעה ואז יצא לדרכו לשגרת יומו. דקות לאחר מכן, הגיע הרב קרישבסקי לתחנת האוטובוס ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה, שם דרס ודקר אותו למוות המרצח עלאא אבו ג'מאל.

בתיעוד קשה לצפייה שפורסם מוקדם יותר, ניתן לראות את המחבל עולה עם רכבו על המדרכה ונכנס בשני אנשים. לאחר מכן הוא נראה יוצא מרכבו עם סכין קצבים ומתחיל לחבוט ברב קרישבסקי הי"ד.

חברו הטוב, הרב יום טוב ליפא (בן רויזא), שנפצע באורח קשה ומאושפז בשעה זו בבית החולים שערי צדק בעיר, נראה כשהוא מנסה לגונן על הרב קרישבסקי הי"ד, אך המחבל דוקר גם אותו.

יוצא מבית המדרש (מתוך מצלמות האבטחה)
(מתוך מצלמות האבטחה)
(מתוך מצלמות האבטחה)
השם יקום דמו (מתוך מצלמות האבטחה)

קשה לצפייה: הפיגוע בגאולה (מצלמות אבטחה)

הלווית הרב קרישבסקי (צילום: כיכר השבת)

לאחר מכן נראה מאבטח שעובד מטרים מהמקום יוצא אל הזירה ויורה במחבל. האחרון מצידו עוד מנסה לקום פעמיים, אך המאבטח יורה בו שוב ושוב ומנטרל אותו לחלוטין.

כאמור, בפיגוע הנורא נרצח האברך הרב ישעיה קרישבסקי הי"ד, מדמויות החן בירושלים, בן 59 במותו. הותיר אחריו בן אחד ונכדים ההולכים בדרכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר