התגובה לפיגועי הטרור

הרב מוצפי: "מצווה להחזיק בראש המחבל ולחבוט בו בקרקע"

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים בציבור הספרדי, פוסק באשר למחבל שביצע פיגוע כי "מצווה להחזיק בראשו ולחבוט בו בקרקע עד שלא תישאר בו לחלוחית חיות" גם לאחר שנוטרל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: כיכר השבת )

התגובה לפיגועי הטרור: לא מעט שואלים את עצמם האם כאשר מחבל ביצע פיגוע טרור ואזרחים או כוחות הביטחון השתלטו עליו, האם מותר להמשיך ולהכות אותו ואולי אף להביא למותו או שמא יש לעוזבו ולאפשר לכוחות הביטחון לעצור אותו.

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים הפוסקים בציבור הספרדי, פוסק כי יש להכות את המחבל עד שלא יישאר בו "לחלוחית לחיות".

הגר"ב ציון מוצפי נשאל על ידי אחד מתלמידיו: "כאשר מחבל ערבי מנוטרל ושוכב על הרצפה האם מותר לי לבעוט בו או להרביץ לו או לירות עליו כדי להורגו? או שיש איסור לאחר שהשתלטו עליו".

הרב לא היסס בתשובתו וענה בצורה חד משמעית: "מצווה להחזיק בראשו ולחבוט בו בקרקע עד שלא תישאר בו לחלוחית חיות".

הגאון רבי בן ציון מוצפי התייחס לקריאה של ר' דוד סתיו שאמר כי אין להמשיך להכות או לירות במחבל שנוטרל וכתב: "ואל תקשיב לסתיו כי המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על הצדיקים".

השאלה והתשובה, מתוך אתר 'דורש מציון'

בשאלה אחרת, נשאל הרב מוצפי: "אמרינן הבא להורגך השכם להורגו. (במדבר רבה פרשה כא פסקה ד; מדרש תנחומא, פנחס, פרק ג)‏. זה אומר שמותר להרוג כל מי שמראה שרוצה לרצוח? בר מינן. שה' ישמרנו".

בתשובתו, כתב הגר"ב מוצפי: "אמת אמת אמת ולא כדברי הסתיו והאביב שאת אשר אסרת התרתי ואשר התרת אסרתי השם יצילנו ממנו ומשכמותו".

בקריאה שהוציא אמש הרב דוד סתיו הוא קורא שלא לפגוע "במי שאינו עוסק בפעילות רצחנית ובמי שאינו מהווה עוד סכנה". לדבריו, "בימים אלה שבהם הדם הרותח מתערבב בנכונות ובתושייה האזרחית - חשוב לשמר את עליונותנו המוסרית: לא לפגוע במי שאינו מעורב בפעילות רצחנית, ולא לפגוע באלה שכבר נוטרלו ואינם מהווים סכנה".

הרב סתיו הוסיף והבהיר כי "לא בגלל שהם אינם בני מוות. הם ראויים לכך - אבל זו אינה דרכנו. פגיעה בטרוריסט שנוטרל מהווה נזק כפול: הנזק המשני הוא כשתמונות אלו מופצות, והנזק העיקרי הוא הפגיעה בנורמות המוסריות שלנו. אנחנו לא נרד לשפלותם של אויבינו, ולא נזהם עצמנו בקלקול מוסרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר