למה בכל מוצאי שנת שמיטה יש אסונות? הרב גנוט מסביר

הרב מרדכי גנוט, מחבר "לוח דבר בעתו", קושר בין גל הפיגועים לכך שאנו מצויים במוצאי שנת שמיטה: "במוצאי שביעית הדֶּבֶר מתרבה. וגם: על "כיפת ברזל רוחנית" כבר שמעתם? (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שוק "מחנה יהודה" בירושלים, הבוקר. יש קשר בין הפיגועים לשנת השמיטה? (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הרב מרדכי גנוט, מחבר "לוח דבר בעתו" קושר בין סוף שנת השמיטה לגל הפיגועים שפוקד את ישראל. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא הסביר: "כתוב בפרקי אבות שבמוצאי שביעית הדֶּבֶר מתרבה. יש מיתות רבות".

לדבריו, בכל סוף שנת שביעית בשנים האחרונות אירעו אירועים ביטחוניים חמורים: "בשנת תשמ"ח פרצה האינתיפאדה הראשונה. לאחר מכן בשנת תשנ"ה היו פיגועים רבים. בתשס"א הייתה שנה לא קלה. במוצאי השמיטה שלאחר מכן החל מבצע עופרת יצוקה.

"עכשיו", אומר הרב, "הגענו למוצאי שנת שמיטה וכפי שכתוב בפרקי אבות שהדֶּבֶר מתרבה ויש אסונות". הרב אומר כי "הסיבה לכך היא ככל הנראה שאנשים לא נזהרו בקדושת פירות שביעית או שסחרו בהם ולכן יש אסונות".

זירת פיגוע בירושלים, אמש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הרב גנוט מוסיף: "כתוב מתי יפרוץ הדבר, במוצאי שביעית, אבל לא כתוב מתי הוא יסתיים".

מה אפשר לעשות? הרב גנות ממליץ: "לשמור על קדושת פירות שביעית. לעשות תשובת המשקל ולא לסחור בפירות שביעית. בקושי סיימנו את הירקות ועכשיו מגיעים הפירות וצריך להיזהר לא לבזות אותם. יש בנושא הרבה הלכות".

רבה של העיר אלעד הרב מרדכי מלכה ממליץ על "כיפת ברזל רוחנית" נגד סכינים וחרבות - חסד: "יש רק דרך אחת להינצל מגזרות והיא החסד" אומר הרב, "חסד זה הגנה לאדם מכל גזרה רעה ולכן כיפת הברזל האמיתית היא לעשות חסד. שכל אחד ירבה לעשות חסד ציבורית ואישית. יעזור אחד לשני ויכאב את כאבו ובזכות זה תהיה הגנה להינצל מכל גזרה רעה", אמר.

מה שמאפיין את גל הפיגועים הנוכחי היא כוונת המחבלים לפגוע ביהודים חרדים, לרב מלכה יש הסבר: "בציבור החרדי יש בעיה של שנאת חינם. חלה ירידה והידרדרות נוראה, יש פלגנות ושנאת חינם ולכן לצערנו כל הנושא של הסכינים והחרבות פוגע בציבור החרדי יותר מאשר בשאר הציבורים וזה אומר דרשני. זה זועק לשמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר