פגיעה במקומות הקדושים

זעזוע: פורעים ערבים הציתו את קברו של יוסף הצדיק בשכם

במהלך הלילה הפגינו מאות פלסטינים סמוך לקבר יוסף הצדיק בשכם והשליכו בקבוקי תבערה. מתחם הציון הוצת ונשרף. המשטרה הפלסטינים פיזרה את המפגינים. וידאו (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציון יוסף הצדיק עולה באש, הלילה (צילום: פייסבוק, شبكة قدس الإخبارية)

טרור ערבי: מחבלים ערבים הציתו הלילה (שישי) את קברו של יוסף הצדיק הנמצא בכניסה לעיר שכם שתחת שליטה פלסטינית. במהלך הלילה הפגינו עשרות פלסטינים בסמוך למתחם, ובשלב מסויים נרשמו התפרעויות כאשר חלק מהמפגינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר הקבר.

כוחות המשטרה הפלסטינית ששהו במקום פיזרו את המפגינים אך האש בערה בקבר במשך שעה ארוכה עד שכובתה. כתוצאה מכך נגרם למקום נזק כבד.

קבר יוסף הצדיק נמצא תחת שליטה של המשטרה הפלסטינית אך מידי תקופה נכנסים למקום מאות מתפללים יהודים בליווי כוחות גדולים של צה"ל. בחג סוכות האחרון בוטלה הכניסה שתוכננה לקבר בשל גל הפיגועים.

זו לא הפעם הראשונה שקבר יוסף עולה באש. הוא הוצת כבר באינתיפאדת אל-אקצה בשנת 2000, וההערכה כי בשבועות הקרובים יכנסו אנשי המועצה אזורית שומרון בליווי כוחות צה"ל בכדי לשפץ את המקום.

(צילום: פייסבוק, شبكة قدس الإخبارية)
(צילום: פייסבוק, شبكة قدس الإخبارية)

השר אורי אריאל הגיב לאירוע החמור: "הצתת אחד האתרים הקדושים לעם היהודי הוא שפל נוסף ותוצאה של ההסתה הפלסטינית. בעוד הפלסטינים משקרים במצח נחושה על פגיעה בסטטוס קוו בהר הבית ועל פגיעה כביכול במסגד אל אקצא הם בעצמם שורפים ומחללים את קודשי ישראל ואין על כך מחילה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר את השליטה בקבר יוסף לידי ישראל".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שרק עד לפני מספר ימים עוד הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים, הגיב להצתה הנפשעת: "כיהודי אני חייב להביע זעזוע עמוק מהמעשה הנורא הזה, שאני מאמין שאין אדם מן העולם החופשי שלא יראה בו מעשה ברברי ונפשע. הצתת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי. נכס היסטורי לעולם כולו".

דגן הוסיף, "זוהי ברבריות של הרשות הפלשתינית והעומד בראשה. מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על "הפרטנר" הזה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל לקבר יוסף. שכן ברור שאם לא כן. אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו. האחריות היא שוב של אבו מאזן, מכחיש השואה, והוא צריך לתת את הדין על כך".

השר לשירותי דת דוד אזולאי מסר בעקבות הצתת קבר יוסף הלילה: "כואב לראות הצתה נוספת של מתחם קבר יוסף הצדיק. אני קורא למנהיגים הרוחניים במגזר הערבי לגנות בכל תוקף את ההצתה ואת הפגיעה החמורה במקום הקדוש לעם היהודי, זוהי פגיעה חמורה בסטטוס קוו במתחם הקבר. אני קורא לצה״ל ולשב״כ לעצור את הפורעים ולהענישם בכל חומרת הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר