הצביעות וניסיון הטיוח

דיווח: ארה"ב הפציצה את ביה"ח באפגניסטן בכוונה תחילה

סוכנות הידיעות AP חשפה היום כי ארה"ב הפציצה את בית החולים באפגניסטן בשלישי לאוקטובר בכוונה תחילה ולמרות שידעה כי במקום חפים מפשע, ולא כפי שטענה כי מדובר היה בטעות (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (Yonatan Sindel/Flash90)

סוכנות הידיעות AP חשפה היום (שישי) כי ארה"ב הפציצה את בית החולים באפגניסטן בשלישי לאוקטובר בכוונה תחילה ולא כפי שטענה כי מדובר היה בטעות. על פי הדיווח, בצבא ארה"ב החליטו להפציץ את בית החולים לאחר שחשבו כי במקום מבצעת פעילות של הטליבאן.

על פי הדיווח, בצבא האמריקני ידעו כי במקום נמצאים חפים מפשע רבים, אך למרות זאת בחרו לתקוף את המקום. כזכור, צבא ארצות הברית תקף בשלישי לחודש את בית החולים בעיר קונדוז שבצפון-מזרח אפגניסטן. לפחות 16 בני אדם נהרגו במתקפה, בתוכם רופאים, חולים שהיו מאושפזים במקום ואף ילדים.

הממשל האמריקני הודה בתקיפה, התנצל ואמר כי מדובר היה בטעות. אלא שכאמור, על פי הדיווח מהיום, התקיפה בוצעה בכוונה תחילה ולמרות הידיעה כי במקום היו חפים מפשע.

יש לציין כי לאחר ההתנצלות האמריקנית תקפו אזרחים רבים בישראל את "הצביעות האמריקנית", זאת מאחר ובעוד ראשי הצבא האמריקני מאשרים הפצצה של בית חולים "בטעות", ראשי הממשל תוקפים את ישראל על כך שהיא מנסה להתגונן מפני גל הטרור הפוקד את ישראל בשבועות האחרונים. כזכור, בארה"ב הביעו חשש מ"הכוח המופרז" שישראל מפעילה נגד הפלסטינים והדבר עורר זעם רב בקרב הממשל בישראל.

בתוך כך, אמש הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה על תכניתו להאריך את שהות החיילים האמריקנים באפגניסטן, ולהשאיר את 9,800 הלוחמים הנמצאים במדינה, זאת בניגוד להבטחתו של הנשיא לסיים את הנוכחות הצבאית האמריקנית במדינה. "זה הדבר הנכון לעשות", אמר אובמה, "כראש הצבא אני לא אאפשר מצב שבו אפגניסטן תהיה מקום מפלט לטרוריסטים שיתקפו שוב את מולדתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר