דרמה לילית בשכם

30 חסידי ברסלב נכנסו לקבר יוסף והותקפו, חמישה נעצרו

כשלושים חסידי ברסלב נכנסו הלילה, בהוראת הרב ברלנד, לקבר יוסף הצדיק בשכם והותקפו על ידי הפלסטינים עם אלות ומקלות. חמישה בחורים נעצרו ויובאו לביהמ"ש לדיון בהארכת מעצרם (חדשות)

(צילום: מתוך דף הפייסבוק Jerusalem First القدس اولا)

קבוצה של שלושים חסידי ברסלב שנכנסו הלילה (ראשון) לקבר יוסף הצדיק בשכם, בהוראתו של מנהיג קהילת "שובו בנים" הגאון רבי אליעזר ברלנד, הותקפו וחמישה מהם נעצרו.

בהקלטה שהופצה בין החסידים, נשמע הרב ברלנד אומר: "כולם יקחו דליים של סיד, יסעו מוצאי שבת יהיו שם בשתיים בלילה, ימלאו את האוטו בדליים של סיד, סיד יבש ומיכלי מים, ומיד יערבבו את הסיד עם המים ויתחילו לסייד. שיצאו ארבע חמש מכוניות ויסיידו את הקבר מחדש, יקחו כפפות והכל".

החסידים נכנסו לשכם ללא תיאום עם כוחות הביטחון, אך שוטרים פלסטינים שהבחינו בכניסתם מנעו מהם זאת ודרכו לעברם נשקים.

חיילי חטיבת נחשון בתיאום עם המשטרה הפלסטינית הוציאו את החסידים מהמקום והם הועברו לטיפול המשטרה. הבוקר, חמישה צעירים, בהם שלושה קטינים, עצורים בידי משטרת אריאל.

יצוין כי לאחר שהחסידים חולצו, הציתו הפלסטינים את אחד הרכבים שנשאר בתוך שכם.

דובר משטרת ש"י, מסר כי "מחקירה ראשונית עולה כי לטענתם נכנסו בהנחית הרב שלהם על מנת לצבוע את מתחם הקבר לאחר שנישרף ביום שישי לפנות בוקר. בהגיעם למקום חיכו להם שוטרי הרש"פ והחלו לדרוך עליהם נשקים להשפיל אותם ולתקוף אותם עם אלות ומקלות והכו אותם עם הנשקים. לאחר מספר דקות הגיע למקום המון זועם והחל להכות אותם.

"רוב תלמידי הישיבה הצליחו לברוח מהמקום ונתפסו חמישה, שלושה קטינים ושני בגירים אשר הוסגרו לידי הצבא שנכנס לחלץ אותם. החמישה הועברו לטיפול חקירות מרחב שומרון של מחוז ש"י, שם נחקרו בחשד להפרת הוראה חוקית.

"חמשת הפצועים חבולים בכל חלקי גופם והם קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי תאג''ד צבאי. החמישה יועברו לבדיקת מצבם הגופני בבית החולים ולאחר מכן לדיון בבימ"ש לצורך הארכת מעצרם".

דובר המשטרה מוסיף כי "כניסת ישראלים לשטחי A מסכנת חיים. לא פעם הזהרנו את הציבור וגם עכשיו אנחנו חוזרים ומזהירים. חל איסור מוחלט להיכנס לשטחים אלו וזו הפרת צו בנוסף לרמת הסיכון. כניסתם הלילה של תלמידי הישיבה חסרת אחריות ותוצאות האירוע יכלו להסתיים באופן טרגי, במיוחד בימים מתוחים אלו''.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשודים טוען כי שניים מהעצורים עם פגיעות ראש בעקבות מכות שחטפו המהשוטרים הפלסטינים. "חלק מהעצורים שותתי דם לאחר שהוכו בידי שוטרים פלסטינים שאף דרכו עליהם נשקים, והיכו בהם. שנים מהעצורים עם פגיעות ראש", אומר עו"ד בן גביר.

עו"ד בן גביר מוסיף: "אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו הערב המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים עם מדים המכונים שוטרים פלשתינאים. שוב הוכח כי מי שנתן להם נשק שיחק בחיים של תושבי ישראל".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ גינה את כניסתם של המתפללים הלילה לקבר יוסף ללא תיאום עם צה"ל ואמר כי "מדובר במעשה טירוף שאין לו היתר הלכתי כלשהו. אנשים אלה מסכנים את חייהם ומסכנים את כולנו אם ח"ו יחטפו בידי בני עוולה. יש להוקיע את מעשיהם ולפעול כנגד מעשים חמורים אלו".

שמו לתפילה של אחד הבחורים שנפצע בשכם: שמואל נחום בן שיינדל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר