נבואות הזעם

הרב מוצפי מזהיר: "באים שוטים ומפחידים את עם ישראל"

בעקבות "נבואות זעם" וסיפורי 'מוות קליני' שמופצים כל העת, מתייצב הגאון רבי בן ציון מוצפי ומזהיר כי מדובר ב"שוטים" שמפחידים את עם ישראל. "זה לא נבואות, זה דברי שקר והבל" • האזינו (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: יעקב כהן )

נבואות הזעם: בימים מתוחים אלו מתפרסמים לא מעט "נבואות זעם" שכביכול צפויים להתממש בחודשים הקרובים. חלקם מדברים על כך שתהיה מגפה בחודש חשוון, חלקם מציגים נערים שלטענתם עברו מוות קליני ומספרים על מה שראו בשמיים ובנוסף לכל זה לא מעט "מקובלים" מוציאים מכתבי זעם ואיומים.

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים הפוסקים בציבור הספרדי, יוצא במתקפה חסרת תקדים נגד אותם "נביאי זעם" ואנשי ה"מוות קליני" ואומר כי מעולם לא פגש משוגעים כמו אלו.

במהלך שיעור ברדיו מורשת התייחס הגר"ב ציון מוצפי לנושא ואמר: "באים כמה שוטים, שאוכלים ושותים, דשנים ורעננים, וכל שבוע עולים בכמה קילו שומע... ויש להם מיקרפון ומתחילים להפחיד את עם ישראל".

הרב מוצפי מתייחס לאחד מ"מכתבי הזעם" שכביכול הולכת להיות מגפה ואומר: "ראיתי איזה מכתב והזדעזעתי כולי. להגיד לעם ישראל כאלה דברי שטות שעד עשרה בטבת - כך כתוב שם - חס ושלום לא יישאר אף אחד (מאויביו של) עם ישראל. רק מטורף חולה נפש יכול לכתוב דבר כזה. האם יכול להיות עולם בלי עם ישראל?".

הגאון רבי בן ציון מוצפי ממשיך לתקוף את התופעה הפסולה הכוללת גם צעירים המספרים שעברו 'מוות קליני': "כל אחד נהיה מטורף ומפרשן ואחד אומר 'ראיתי' וההוא אומר 'חלמתי' וזה היה לו 'מוות קליני' וזה בכלל אין לו מוח עד שיהיה לו מוות קליני. והשלישי חזה איזה מחזה והרביעי כתב מכתב, וכל אחד ממציא לנו דברים וכולם מפרשנים את זה".

"לומר נבואות זעם, לומר דברי הבל ומרמה. לפי דבריהם לא צריך להישאר אף אחד עד י"א טבת. לא ראיתי טירוף כזה... חייתי פה הרבה בירושלים, פגשתי הרבה מקובלים, פגשתי הרבה חוזים, פגשתי נביאים, משוגעים, שחלקם יצאו מבתי חולים לחולי נפש וחלקם אחר כך הלכו לבתי חולים כאלה. אבל אף פעם אף אחד מהם לא העז להגיע לשיאים כאלה, לומר נבואות זעם שלא יישאר אף אחד, אלו מילים אלה?", המשיך הרב מוצפי ותקף בכאב.

הרב סיים את דבריו ואמר כי "זה לא נבואות, זה דברי שקר והבל. מי שעד כדי כך נביא שימצא איפה נסראללה מתחבא, איפה הנייה, נראה אותו, הם רק מדברים...".

ההקלטה מתוך שיעורו של הרב ברדיו מורשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר