יהרס מחר?

ראש המועצה: "הרס בית הכנסת בגבעת זאב - מגה פיגוע"

אם לא יחול שינוי מחר צפוי להיהרס בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. גבאי בית הכנסת דוד הרוש אומר, כי על חברי הקואליציה להודיע שיפרשו במידה ואכן הוא יהרס (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פינוי בית הכנסת (צילום: אלי אמסלם )

הרס בית הכנסת: אם לא יחול שינוי דרמטי, מחר (שני) יגיעו כוחות הביטחון והמינהל האזרחי בכדי להרוס את בית הכנסת "איילת השחר" בשכונת גבעת זאב, כפי שפסקו שופטי בית המשפט העליון.

בניסיון אחרון למנוע זאת, יוצאים להתקפה ראש המועצה וגבאי בית הכנסת ומבקשים את התערבותו של ראש הממשלה למנוע את ה"מגה הפיגוע", כהגדרתם.

ראש מועצת גבעת זאב, יוסי אברהמי, אמר ל"כיכר השבת": "קשה לחשוב איך מגיעים למצב כזה. אני מקווה שיהיה עיכוב להריסת בית הכנסת. לפי הדיווח שניתן לי כוחות הביטחון לא ערוכים להריסה בשל המצב הביטחוני, אבל בימים הקרובים ההריסה תתבצע".

את הריסת בית הכנסת מגדיר ראש המועצה כ"מגה פיגוע": "אנשי ציבור ערבים שהיו בעצרת אמרו שהם נחושים לעשות משהו בהצבעה בכנסת ולהגיד לראש הממשלה שיתעשת ויעשו משהו בעניין. אני חושב שהוא יכול להורות לפרקליטות שהמדינה תבוא בבקשה לדחות את ההריסה".

אברהמי סיפר על מאמציו האחרונים. "הגשנו מכתב נוסף דרך הרב הראשי לישראל לנשיא לגבי העניין הזה. אני מקווה שיהיה שינוי בעניין, אם כי אני מאוד פסימי", סיכם.

גבאי בית הכנסת, דוד ארוש, אמר כי במדיה ובית הכנסת ייהרס - אין מקום לקיום הממשלה. "חברי כנסת שאכפת להם מבית הכנסת בארץ ישראל צריכים להגיש מחאה לראש הממשלה, שלא הורסים בית כנסת בארץ ואם יעשו זאת אי אפשר לשבת בממשלה כזאת".

הגבאי קורא להתבצר בבית הכנסת: "לא ייתכן שיהרסו בית כנסת במדינת ישראל. אני קורא לציבור לשהות בו עד לביטול הגזירה. גם בזמן ההריסה להיות כאן ולא לתת להרוס את המקום. נעמוד בגופנו ונמנע את ההרס".

הרוש אמר כי חברי כנסת שונים הגיעו למתחם בית הכנסת והבטיחו לעזור אך בפועל אין כלום. "דוד אזולאי ביקר בבית הכנסת, אמר שלא הורסים בית כנסת בארץ ואמר שיפעל בהתאם. בפועל אנחנו מחכים לתשובות גם מאנשי הבית היהודי שעושים למעננו בכל רגע. אנחנו מקווים שתבוא הישועה ותתבטל הגזירה".

באשר לטענות כי בית הכנסת נבנה על קרקע פרטית של ערבי, דוחה הגבאי את הטענות ואומר כי "עדיין לא הוכח שהקרקע שייכת ערבי ולכן אני לא מבין איך הורסים בית כנסת אם אין עדיין כל הוכחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר