דרמה ברשת 'החינוך העצמאי'

הרב צבי בוימל פרש, הרב אליעזר סורוצקין מונה למנכ"ל

המנכ"ל בפועל של 'החינוך העצמאי' הרב צבי בוימל - פורש, במקומו מונה לתפקיד הרב אליעזר סורוצקין מ'לב לאחים' וזאת בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן. לסגנו ימונה איש 'שלומי אמונים'. ואיך כל זה קשור לנורבגי? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר סורוצקין, המנכ"ל החדש (צילום: ארכיון כיכר השבת)

היסטוריה של ממש נרשמת בימים אלו ברשת 'החינוך העצמאי'. הבוקר (ראשון) מינה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן את מקורבו הרב אליעזר סורוצקין מנכ''ל ארגון הקירוב 'לב לאחים' למנכ"ל קבוע לרשת.

רשת החינוך העצמאי הינה רשת החינוך החרדית הגדולה ביותר הכוללת מאות מוסדות חינוך, אלפי מורים ורבבות תלמידים. הרשת מהווה כוח ציבורי, חינוכי ופוליטי ראשון במעלה ביהדות החרדית וזו הסיבה למאבקים הפנימיים על השליטה ברשת.

כזכור מאז פטירתו של המנכ"ל המיתולוגי הרב מאיר לוריא לפני 8 שנים, לא מונה מנכ''ל לארגון. מי שביצע את התפקיד בפועל (וגם בתואר אך באופן זמני) היה הרב צבי בוימל.

בעבר היתה חלוקת תפקידים ברורה בין הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל' לבין 'דגל התורה' בשליטה בחינוך העצמאי ואף מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכן מרן האדמו"ר מגור יצאו למסע משותף לאסוף כספים עבור הארגון בחו"ל.

לפני מספר שנים ביצעו 'דגל התורה' וסיעת 'שלומי אמונים' ב'אגודת ישראל' מהפך בשליטה בארגון הוותיק ובמסגרת ההסכמים הפנימיים הוחלט כי המנכ"ל יהיה איש התנועה הליטאית ואילו סגנו משלומי אמונים.

מאז, השליטה בפועל בחינוך העצמאי הינה בידי 'דגל התורה' ובידי 'שלומי אמונים 'כאשר הרב בוימל שימש כזרוע הארוכה של גדולי ישראל בכל העניינים העומדים על סדר היום החינוכי אולם מסיבות שונות ב'שלומי אמונים' שרר מרמור על כך שלא קיבלו את המגיע להם וכי הסגן מטעמם לא מונה.

בשבוע שעבר החליט הרב בוימל לעזוב את תפקידו והודיע לגדולי ישראל על התפטרותו אותה קיבלו מרנן ורבנן.

גורמים המעורים בנעשה בחינוך העצמאי טוענים כי כבר לפני כחצי שנה נכנס הרב בוימל וביקש לפרוש מהניהול, מאחר ולדבריו הוא לאחר 20 שנות פעילות בחינוך העצמאי כמשנה למנכ"ל כאשר קודם לכן כיהן כמנכ"ל תודעה ובמקביל משמש כמנכ"ל קרן 'נתיבות משה' כשבנוסף לכל זה הוא מחזיק כולל גדול ברחובות.

מרן הגראי"ל שטיינמן, כך לדבריהם, ביקש להמתין עם הפרישה עד לאחר פתיחת שנת הלימודים, וכאמור, ביום חמישי האחרון, נכנס שוב הרב בוימל למרן הרב שטיינמן וביקש לפרוש כשהוא מציג בפניו את תמונת המצב של הארגון אשר לדבריו נמצא בתקופת שיא.

לאחר קבלת ההתפטרות החלו לחפש מחליף בעל שיעור קומה שיוכל לשאת על עצמו את התפקיד המורכב והמאתגר.

ביממה האחרונה נכנס הרב אליעזר סורוצקין מנכ''ל ארגון 'לב לאחים אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש בבני ברק כשמרן הגראי"ל מטיל עליו את כובד המשימה ומורה לו לקבל על עצמו את התפקיד הנכבד.

הרב סורוצקין הנחשב לאחד ממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה ובבחירות האחרונות אף הוצב במקום השמיני ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת נטל על עצמו את התואר וכבר בימים הקרובים הוא צפוי להיכנס לתפקידו החדש.

יצויין כי המהלך משליך כמובן ישירות גם על מימושו של החוק הנורבגי זאת מאחר וכעת לאחר מינוי המנכ"ל הקבוע יוכלו ב'דגל התורה' לתת את תפקיד הסגן לאיש 'שלומי אמונים', כאשר לפי הצפוי לתפקיד ימונה אברהם שוורץ, מקורבו של מאיר פרוש, ובכך יישרו הצדדים קו לקראת החילופים הצפויים בין סגן שר החינוך מאיר פרוש ליעקב אשר.

עם זאת חשוב להדגיש כי בעוד ב'דגל התורה' עושים את כל המהלכים הנדרשים כדי להוציא אל הפועל את החילופים הנורבגיים, כמו הדאגה לתשלומי הפנסיה של הפורשים בוועדת הכספים על ידי ח"כ משה גפני ומינוי סגן משלומי אמונים בחינוך העצמאי הרי שבשלומי אמונים עדיין ממלאים את פיהם מים מאחר וכעת הכדור בידיים שלהם.

בהודעה ששיגר הערב הרב סורוצקין לאנשי 'לב לאחים', הוא כותב: "לאחי ורעי בני החבורה בלב לאחים. היום בבוקר נקראתי לבית רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א והוטלה עלי שליחות קודש לנהל את החינוך העצמאי שיסדוהו מרנן ורבנן מצוקי ארץ.

"אני רואה בשליחות קודש זו המשך והשלמה לעשיה הגדולה שלנו במשך שנות דור ב'פעילים - לב לאחים'. הנוטל עצה מן הזקנים אינו ניכשל. ברור לי כי אנו בלב לאחים נצא מחוזקים. תפקידנו החשוב לעמוד בפתחם של התיבות נח של הדור - בתי הספר, ולהאיץ בהמון העם לשוב בתשובה ולהיכנס לתיבה ימשך ביתר עוז. ידידכם, אליעזר סורוצקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר