לאחר ההצתה של פורעים פלסטינים

הראשון לציון הגר"י יוסף בקבר יוסף: "זו פשוט פעילות של דאעש"

משלחת המועצה האזורית שומרון נכנסה הלילה לקבר יוסף בראשות הראשון לציון הגר"י יוסף שהביע זעזוע מההרס של הפלסטינים ואמר כי "מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש" • תיעוד (חדשות)

(צילום וידאו: שמואל אדלמן; צילום תמונות: מאיר ברכיה)

לאחר שמתפרעים פלסטינים הציתו בליל שישי האחרון את קבר יוסף הצדיק בשכם, ארגנה המועצה האזורית שומרון משלחת רשמית בראשות רבנים ובליווי כוחות צה"ל שנכנסה הלילה (שני) למקום בכדי לאמוד את הנזקים שנעשו.

בראש המשלחת עמד הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, הרב אליקים לבנון רב השומרון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון, תא"ל דוד מנחם ראש המנהל האזרחי, אל"מ שי קלפר מח"ט שומרון.

הראשל"צ הגר"י יוסף הביע זעזוע עמוק כשראה את ההרס במקום, נישק את המצבה ופתח בפסוק מתיאור חורבן בית המקדש: "באו גויים בנחלתך טימאו את היכל קדשך".

"מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש", הוסיף הגר"י יוסף, "הלב לא יכול לתפוס את הרשע. איזה אנשים הורסים ככה מקום קדוש. אנחנו העם היהודי, שומרים על האתרים הקדושים שלהם על המסגדים והם ללא בושה מתייחסים כך למקום קדוש כמו קבר יוסף".

הרב אליקים לבנון הביע גם הוא זעזוע מההרס, קרא פרק תהילים וקרא בכאב להחזיר את הריבונות במקום למדינת ישראל: "אנחנו דורשים להחזיר את הריבונות למקום. אין סיבה שנסמוך על השוטרים הפלסטינים שישמרו עבורנו על המקום. זו האחריות שלנו של העם היהודי לשמור על המקום הקדוש הזה והדברים נמצאים בידיה של ממשלת ישראל".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודיע כי המועצה תבדוק כיצד לפעול לשיפוץ המקום. ואמר: "המראות איומים וקשים. לא הגיוני להגיע במרכז ארץ ישראל לאחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי, אתר מורשת בינלאומי והוא מחולל שבור".

"יש כאן מראות איומים שמוכיחים שוודאי שהרשות הפלסטינית הייתה מעורבת, טען דגן, "אספסוף לא היה יכול לייצר כזה נזק לאורך זמן מבלי שהרשות הייתה מבחינה בדברים. השיש על המצבה שבור לחלוטין. הרצפות שבורות. הקירות שבורים. הכל שרוף. אנחנו צריכים לחשוב איך משפצים את המקום מנקים ומכשירים את המקום לקלוט שוב את אלפי המתפללים. ומעבר לתיקון הפיזי אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש איך זה קורה שבמרכז המדינה מקום כזה קדוש מחולל והעולם כמעט שותק לגמרי".

דגן הודה לאלוף פיקוד המרכז האלוף רוני נומה, למפקד אוגדת איוש תת אלוף ליאור כרמלי, מפקד המנהל האזרחי תת אלוף דוד מנחם ומחט שומרון אלוף משנה שי קלפר שאפשרו את הכניסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר