בן הנרצח בראיון

הרב שניאור קרישבסקי סופד לאביו הי"ד: "היה גאון במידות"

בביתו שבבני ברק ישב שבעה הרב שניאור קרישבסקי בנו של הקדוש ישעיהו קרישבסקי הי"ד שנרצח בפיגוע הנורא ברחוב מלכי ישראל בירושלים. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא סופד לאביו (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בביתו שבבני ברק ישב שבעה אמש (ראשון) הרב שניאור קרישבסקי בנו של הקדוש ישעיהו קרישבסקי הי"ד שנרצח בפיגוע הנורא ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

האב אמנם השתייך לחסידות פינסק קרלין אולם הבן התחנך במוסדות חב"ד ואכן המוני הבאים לנחם נמנים על קצוות הקשת של עם ישראל. חסידים לצד ליטאים ובני עדות המזרח, כיפות סרוגות ואף שאינם דתיים כולם הזדעזעו מהאסון הנורא.

הרב שניאור מספר למנחמים כי באותו בוקר לקח את בנו לגן אולם בדרך הוא הקיא. "היתה לי תחושה לא טובה וחזרתי הביתה להחליף לו בגדים. באותו שלב אשתי סיפרה לי שהיה פיגוע בשכונת גאולה. ניסיתי להתקשר לאבי אולם הטלפון לא היה זמין. בתחילה לא דאגתי מאוד משום שחשבתי שהוא בתפילה או בלימוד אך לאחר כמה דקות החלטתי להתקשר לחבר המתנדב בארגוני ההצלה שסיפר לי על אשר אירע ואז עליתי על מונית שירות בדרכי לירושלים", הוא מספר.

הרב קרישבסקי חדור באמונה טהורה ותמימה מספר לבאים כי אינו כועס או מלא רגשות נקם. "זה מה שהקב"ה רצה", הוא אומר באמונה תמימה.

הרב שניאור מספר כי אביו "היה גאון במידות". לדבריו: "אברך אחד תיאר לי שביום שחיתן את בנו בחזור מהחתונה בלילה גילה שפרצו לביתו וגנבו כלי כסף. למחרת בתפילה היה שבור ורצוץ בשל הגניבה. האברך סיפר לי כי מיד לאחר התפילה אבי הגיע עם מעטפה ביד ובה 500 שקל ואמר 'תקנה גביע וצלחת לקידוש בשבת'".

ל"כיכר השבת" מספר הרב קרישבסקי על הקשר האמיץ של רב ותלמיד מובהק שהיה בין אביו הי"ד לבין מורו ורבו האדמו"ר מפינסק קרלין. "הוא אהב אותו והעריך אותו ונהנה לשוחח עימו בלימוד תורה", מספר הרב שניאור.

הרב קרישבסקי סיפר אמש בראיון ל'קו הסקופים' כי סיפר לו אברך שכל יום האברכים בכולל היו מביאים סנדוויץ' שנשותיהם הכינו להם ואילו לו אשתו לא היתה מכינה. "כשלאביך נודע מכך", סיפר האברך, "הוא פנה לאלמנה שהיה תומך בה וביקש שתכין לי סנדוויץ' בבוקר והיא נענתה בחיוב ושמחה, בתוספת פרי ועוגה. בכל בוקר בתשע וחצי בבוקר אביך היה שם לי את זה בכולל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר