בצל גל הטרור והפחד

הגר"ח התיר ללמוד ברובע היהודי לאחר שמפקד קבע כי הוא "המקום הכי בטוח בירושלים"

אברך שחשש מכך שבניו ממשיכים ללמוד בכולל הרובע היהודי בי-ם, הפנה את השאלה למרן הגר"ח קנייבסקי, שהורה לקבל את הערכת מפקד לפיה הרובע הוא המקום הבטוח ביותר בירושלים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלי סגל)

בשבועות האחרונים, בעקבות המצב הביטחוני הרעוע, פורסם בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש להגיע אל העיר העתיקה שבירושלים בדרכים בטוחות בלבד.

בעקבות כך, פנה לבית הגר"ח אברך ששני בניו לומדים בכוללים בראשות הגר"א נבנצל בעיר העתיקה, בכדי לשאול כיצד לנהוג והאם ראוי להמשיך לנסוע לכוללים או שבעקבות הסיכון לא לנסוע אל הכוללים בתקופה זו.

מרן הגר"ח קנייבסקי ששמע את השאלה, הורה לאברך להיוועץ ברבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילברשטיין.

הרב זילברשטיין פנה אל אחד ממפקדי המשטרה בירושלים בכדי לברר מהי מידת הסכנה בעיר העתיקה, וזה השיב כי בעקבות האבטחה שיש כיום אין כל חשש ליהודים להגיע אל עיר העתיקה ולכותל המערבי באומרו כי "הרובע היהודי זה המקום הכי בטוח בירושלים כיום".

בעקבות כך, הורה הגר"ח קנייבסקי לשואל שינהג על פי הכרעת הרב זילברשטיין שקיבל את הערכת המפקד, וכי בניו האברכים יכולים להמשיך ללמוד בכולל שבין החומות.

בתוך כך, וועד התושבים של העיר העתיקה קיבל היום את ברכתו של מרן הגר"ח להקמת קו מידע שידווח בזמן אמת לתושבים ולמתפללי הכותל על צירים שנסגרו בהוראת המשטרה בעקבות אירועים ביטחוניים.

נציגי הקו, בראשם חבר מועצת העיר יצחק פינדרוס שהגיעו לבית מרן שר התורה שמעו ממנו כי הקמת הקו היא "השתדלות ראויה" לשמירה מסכנה. הגר"ח הוסיף וקרא לתפילות בשל המצב.

קו המידע, שמספרו הוא 079-9-303030, הוקם בימים האחרונים ומתופעל ע"י קציני הביטחון (קב"טים) בגזרת העיר העתיקה, במטרה לספק מענה לתושבים ומתפללים החפצים להגיע אל העיר העתיקה בדרך הבטוחה ביותר ומבקשים להתעדכן על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר