ניקיון אקולוגי: הדרך הכי בריאה והכי זולה לניקוי הבית

חומצה מסרטנת, חומרי הברקה מסוכנים לריאות או מסיר שומנים הגורם לכויות. נמאס לכם מחומרי ניקוי מסוכנים ויקרים? קבלו את הדרך הזלה והבריאה ביותר לניקוי הבית - ניקיון אקולוגי (צרכנות)

(שאטרסטוק)

חומרי הניקוי הקונבנציונלים מעולים בכדי לנקות את המטבח ביסודיות, ובדרך כלל הם גם משאירים אחריהם ריח טוב כבונוס. אך לפעמים ישנם כתמים, סתימות ודברים אחרים שגורמים לריח רע, שקשה לנקותם, וחייבם להיזקק לחומרים קשים המזיקים לבריאות.

מגוון החומרים המזיקים לבריאות הוא גדול, כמעט כל חומרי הניקוי המיועדים לניקוי עמוק מזיקים במידה זו או אחרת. החומר המסוכן ביותר הוא חומצה הידרוכלורית לניקוי אסלות ('מי אש' בשפת העם), יש בה חומרים מסרטנים, כאלה הפוגעים בכבד ובעצבים, ויש להשתמש בה בזהירות רבה. חומרים אחרים המהווים סיכון ברמה זו או אחרת הם, מסירי שומנים קרים, אקונומיקה, טבליות סבון למדיחי כלים המכילים חומרים חזקים ביותר ועוד.

אז נכון, אי אפשר להימנע משימוש זהיר בחומרי הניקוי הקונבנציונלים, אך ישנה גם דרך אחרת - בריאה וזולה הרבה יותר.

קבלו את השיטות המנצחות לניקיון הבית בצורה אקולוגית עם חומרים פשוטים שיש לכל אחת מאיתנו בבית.

מנקה את השיש ופותחת סתימות - סודה לשתיה

אם תערבבו סודה לשתיה ומעט מים תיווצר לכם משחת פלא. משחה שבעזרתה תוכלו גם לנקות את הכיור ואת השיש במטבח, וגם לפתוח סתימות.

איך זה עובד? לניקוי השיש זה פשוט, פשוט מורחים על השיש ועל הכיור, שוטפים עם מים ומנגבים. לגבי פתיחת סתימות זה אפילו פשוט יותר, שופכים סודה לשתיה אל תוך צינור הניקוז, ומעליו שופכים קומקום מלא מים רותחים. אם רוצים להגביר את היעילות אפשר גם לשפוך חומץ מעל. כך גם הסתימה תפתח והריח הרע שעולה מפתח הניקוז יעלם.

מבריק כלים סינטרים - מלח לימון

הברקת ברזים דורשת חומרי ניקוי חריפים במיוחד. אבל עם מלח לימון תוכלו לנקות שלל משטחים בלי לחשוש כלל מהנזקים הבריאותיים של החומרים החריפים.

מלח הלימון מפיץ גם ריח נעים במטבח, והוא זול יחסית.

גם מלימונים טריים אפשר ליצור חומר ניקוי מעולה. סוחטים 4 לימונים, מוסיפים מלח לימון ומערבבים עד לקבלת משחה. עם המשחה הזו אפשר להבריק גם את הכיור וגם את הברזים. לאחר הניקוי אפשר לעבור על הברזים עם חומץ לימון שמפרק אבנית בצורה יעילה לפחות כמו של 'מי אש'. התוצאה - חסכונית, אקולוגית ובריאה.

מסיר שומנים - חומץ

האמת, שחומץ כמו רוב חומרי הניקוי האקולוגים שהבאנו לכם בכתבה, מסיר אבנית, ומנקה באופן כללי. אך יש לו יתרון מיוחד הוא מסיר שומנים.

אז פשוט שופכים קצת חומר בתנור ומשפשפים (חשוב לציין כי לשומנים קשים מאוד, חומץ לא עוזר בצורה יעילה. אך מכיוון שהוא בטיחותי וזול הרבה יותר מתחליפיו הוא מומלץ מאוד להסרת שומנים קלים).

חול ים

בהמשך לטיפ הקודם. במידה ואתם אכן רוצים להסיר שומנים קשים בעזרת חומרים אקולוגים בלבד, חול ים יעזור לכם.

איך זה עובד? תכינו צנצנת וכל פעם שאתם מבקרים בחוף הים תמלאו אותה בחול נקי. לאחר מכן פשוט יש לפזר מעט מן החול על המשטח רווי השומני, שופכים מעט מים ומשפשפים בדיוק כמו שעושים פילינג לפנים.

כאשר השומנים קשים במיוחד במקום מים יש להשתמש בחומץ וכדו'.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים, הוא התחליף האולטימטיבי לתרססים "מנקי כל" המצויים אצלינו בבית. פשוט ממלאים בבקבוק תרסיס חומץ תפוחים. מרססים ומנקים את כל סוגי המשטחים.

כדאי לבדוק תמיד את עמידות המשטח בפינה נסתרת. חומץ תפוחים גם נפלא בניקוי כתמים מבגדים.

>>לעוד חומרי ניקוי זולים הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר