"רק רצה לגרש"

נתניהו: "היטלר לא רצה להשמיד יהודים, המופתי שיכנע אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר סערה גדולה, כשטען בקונגרס הציוני כי היטלר לא רצה מלכתחילה להשמיד את העם היהודי אלא רק לגרשו, ומי ששכנע אותו היה חאג' אמין אל חוסייני. צפו בנאום (ארץ)

נתניהו בנאום בקונגרס הציוני (צילום: יונתן זינדל; וידאו: אורי דוידוביץ' - ynet)

סערת השואה: ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר סערה גדולה, כשאמר אתמול (שלישי), שהיטלר לא רצה להשמיד את היהודים אלא רק לגרש אותם, ומי ששיכנע אותו להוציא לפועל את הפיתרון הסופי, היה המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני.

בנאום בקונגרס הציוני סיפר נתניהו שוב על סבו שהגיע לארץ בשנת 1920, "הוא עגן ביפו וזמן קצר מאד אחרי זה הוא הלך למשרד ההגירה ביפו, שכמה חודשים מאוחר יותר נשרף על ידי פורעים. התוקפים הערבים הללו רצחו כמה יהודים, כולל את הכותב המהולל שלנו ברנר. את התקיפה הזאת ותקיפות אחרות על הקהילה היהודית ב-1929,כמו ב-1921, דרבן המופתי של ירושלים חאג' אמין אל חוסייני, שמאוחר יותר נדרש לשימוע בשל פשעי מלחמה במשפטי נינברג, בשל תפקידו המרכזי בניסוח הפתרון הסופי".

לדברי נתניהו המופתי "טס לברלין. היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו הזמן, הוא רצה לגרש אותם. חאג' אמין אל-חוסייני הלך אליו ואמר: 'אם תגרש אותם, הם יגיעו לכאן'. 'אז מה עליי לעשות איתם?', שאל. הוא ענה: 'שרוף אותם'".

"זה מה שחאג' אמין אל חוסייני אמר: 'היהודים רוצים להרוס את מסגד אל אקצה'. השקר הזה בן 100 שנים. הוא התסיס הרבה התקפות. הר הבת עומד על תילו. מסגד אל אקצה עומד על תילו. אבל השקר עומד גם, עיקש", כך נתניהו.

זאת לא הפעם הראשונה בה נתניהו משמיע את גירסתו זו, לפני כשלוש שנים, הוא אמר דברים זהים מעל בימת הכנסת. "בימים אלה ממש שותקות מרבית ממשלות העולם אל מול קריאות המופתי הפלסטיני להרוג את היהודים באשר הם. מה שהכי מצמרר זה העובדה שיש פה מורשת של שנאה והשמדה, כי המופתי הזה בא בעקבות המופתי ההוא. חאג' אמין אל חוסייני היה אחד הארכיטקטים המובילים של הפתרון הסופי. הוא נסע לברלין, הוא שידל את היטלר, הוא הפציר בהיטלר - כפי שנאמר במשפטי נירנברג על-ידי סגנו של אייכמן וזה תועד גם במקומות אחרים. הוא שכנע אותו יותר מכל אדם אחר לחולל, לבצע את הפתרון הסופי, לא לתת ליהודים לצאת - כי חלילה היו מגיעים הנה - האיחוד האירופי שיושמדו, שיישרפו שם".

הדברים כאמור, עוררו סערה גדולה, וברשתות החברתיות היו מי שטענו כי נתניהו מסלף את ההיסטוריה ולמעשה גורם לנזק בכך שהוא מנקה כביכול את היטלר מהרצון להשמיד יהודים. היסטוריונים רבים שבו וטענו כי הגירסה המקובלת על חוקרי השואה היא שאכן היטלר רצה מאז ומעולם להשמיד את העם היהודי. יצויין, כי ישנם כמה חוקרי שואה שכתבו את טענתו של נתניהו.

יש לציין כי בהצהרה שנתן ביולי 1946 דיטר ויסליצני, עוזרו הקרוב של אדולף אייכמן, הוא התייחס למעורבתו של אל-חוסייני בתהליך השמדת היהודים ואמר: "לדעתי מילא המופתי, הנמצא מאז 1941 בברלין, את התפקיד המכריע בהחלטות הממשלה הגרמנית להשמיד את יהודי אירופה. בכל פגישותיו עם היטלר, ריבנטרופ והימלר, חזר והציע את השמדת היהודים. הוא ראה בכך פתרון נוח לבעיית א"י. בשידוריו ברדיו ברלין, הוא עלה אפילו עלינו בהתקפותיו האנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר