בקשה למעצר

תלונה נגד העיתונאי משה נגבי: "מסית נגד הרבנים, עלול להגיע לרצח"

עו"ד אביעד ויסולי, הגיש תלונה ובקשה למעצר ליועמ"ש לממשלה נגד העיתונאי משה נגבי, בטענה כי בדבריו נגד הרבנים שהסיתו לרצח רבין ישנה הסתה העלולה להביא אף לרצח רבנים (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

עיתונאי ישראלי יועמד לדין בגין הסתה? עו"ד אביעד ויסולי הגיש תלונה ובקשה למעצר לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, נגד העיתונאי והפרשן פרופ' משה נגבי מרשת ב', בגין דבריו המעלים חשד להסתה לאלימות ורצח נגד רבנים.

הפרקליט המשמש כיו"ר עמותת המטה למען ארץ ישראל, טוען כי נגבי דיבר כנגד רבנים, וטען כי היו שותפים לרצח יצחק רבין.

הדברים המיוחסים לנגבי שודרו ביום ראשון בתוכנית הערב "דין ודברים", בתחילתה התייחס העיתונאי לרצח רבין ואמר: "הנושא של ההסתה והתמודדות עם ההסתה, לדעתי משקף וממחיש את העובדה הנוראה שגם 20 שנה לאחר רצח יצחק רבין לא הצלחנו להתמודד, לא הפקנו את הלקח לגבי עצם הסכנה בקיומה של הסתה ושל הבלגה של רשויות המשפט להסתה".

"ושוב אני לא נלאה לחזור ולהזכיר את מה שאני חושב שעשיתי בכל אחת מ – 20 השנים שחלפו מאז הרצח, שאלמלא הסתה פרועה שהתנהלה נגד יצחק רבין ובמיוחד הסתה דתית של כוהני דת, בנושא הספציפי הזה אלה רבנים, קרוב לוודאי שהרצח הספציפי הזה לא היה מתבצע", הוסיף.

עוד אמר, "בוודאי שאדם כזה שמאמין בעשרת הדיברות ובדיבר לא תרצח, לא היה יכול לבצע רצח, אם אין מישהו שנתפס בעיניו כאוטוריטה דתית שבא ואומר לו תשמע, במקרה הזה הוא לא רצח, במקרה הזה אם תהרוג את אותו אדם מאחר שחל עליו דין רודף ודין מוסר, זה איננו רצח שעשרת הדיברות אוסרות עליו".

"עכשיו", אמר נגבי, "לצערי הרב הלקח לא נלמד ואנחנו עומדים, גם היום, במצב שרשויות החוק מפגינות, חוסר אונים מוחלט בהתמודדות בדיוק עם אותה הסתה מסוכנת ביותר, הסתה דתית של כוהני דת ומבחינה זו אני גוזר, כמובן, גזירה שווה, בין אם ההסתה באה מצד רבנים או מצד שייח'ים קנאים מוסלמים. אוזלת היד היא בשני המקרים".

בעקבות הדברים הללו, טוען עו"ד ויסולי כי "מדובר בהסתה פרועה נגד רבנים, ששודרה למאות אלפי מאזינים ברדיו הממלכתי. נגבי מאשים את "הרבנים" באורח קיבוצי כשותפים ברצח רבין, ומשווה אותם למטיפים מוסלמים קנאים הקוראים בגלוי לרצח יהודים".

"האשמתם של "רבנים" באורח גורף, מבלי לנקוב בשמותיהם, כשותפים ברצח רבין המהלכים חופשי, מבלי שמערכת אכיפת החוק "מטפלת בם" עלולה חלילה לגרום לאדם לנסות לפגוע בהם באלימות, עד כדי רצח", הוסיף.

בתגובה ל"כיכר השבת" אמר משה נגבי: "דבריי בתוכנית מדברים בעד עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר