טעות חמורה בזיהוי

לא פיגוע: יהודי נחשד כמחבל ונורה למוות בכניסה לירושלים

אדם שזוהה כמחבל סמוך ל"סנטר 1" בירושלים נורה ונהרג. רק לאחר דקות ארוכות התברר כי מדובר בטעות בזיהוי וכי הכוחות חיסלו יהודי. לטענתם הוא "ניסה לחטוף נשק". תיעוד מהזירה (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
זירת האירוע בכניסה לירושלים, הלילה (צילום וידאו: אברמי צמח, מדברים תקשורת)

יהודי, ככל הנראה מעורער בנפשו, נורה הלילה (רביעי) למוות, לאחר שנחשד כמחבל. רק לאחר דקות ארוכות התברר כי מדובר ביהודי. לפי המשטרה, הוא התעמת עם אנשי כוחות הביטחון וניסה לחטוף את הנשק של אחד מהם.

מהמשטרה נמסר: "מתחקור ראשוני נמסר כי שני אנשי כוחות ביטחון ניסו לעלות לאוטובוס, אדם שירד ביקש מהם תעודה מזהה. השניים ביקשו לבדוק אותו ולטענתם תקף אותם באגרופים וניסה לחטוף את הנשק של אחד מהם. בוצע ירי לעברו והוא נוטרל. זהותו של החשוד נבדקת".

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מי שגילה כי מדובר בטעות בזיהוי היה יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שהגיע לזירה במהירות והבין כי מדובר באדם יהודי. על פי הנוהל החדש, אנשי זק"א כיסו את החשוד בשקית שחורה כמו שאר המחבלים בזירות הפיגועים, אך לאחר מכן, בעקבות פרטי זיהוי שהיו על החשוד, הבין יו"ר זק"א כי מדובר ביהודי והוא כוסה בשקית לבנה של זק"א.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר משי זהב: "הגעתי לזירה עם צוות של זק"א. בתחילה זה היה נראה כמו זירת פיגוע רגילה בה חוסל מחבל. לאחר מכן התבקשתי על ידי המשטרה לטפל בגופה. זיהיתי שמדובר ביהודי וחלה פה טעות. מיד עדכנתי את המשטרה ושינינו את השקית משחורה ללבנה".

זירת האירוע (צילום: אברמי צמח, מדברים תקשורת)
(צילום: אברמי צמח, מדברים תקשורת)

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה, סיפר: "הייתי במהלך פגישה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה ולמרבה הנס לא היו נפגעים בנפש. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס ובעקבות כך בוצע ירי לעברו והוא נוטרל. לאחר בדיקה נוספת התברר כי מדובר ביהודי, ולמרבה הצער נקבע מותו בזירה. צוותי זק"א ומשטרה פועלים בזירת האירוע".

מוקדם יותר הערב נפצעו חמישה חיילי צה"ל בפיגוע משולב של זריקת אבנים ודריסה בכביש 60, לא הרחק מבית אומר שבין חברון לאפרת. מצבו של אחד החיילים קשה, מצבו של חייל נוסף בינוני והשאר נפצעו באורח קל.

המחבל נורה ונפצע באורח אנוש. מוקדם יותר נתפסו שני מטעני חבלה ברכב פלסטיני. הנהג והנוסע נעצרו ולנקחו לחקירה. בנוסף, נהג אוטובוס בקו 10 דיווח שבוצע ירי לעברו בתל שבע. לא היו נפגעים.

זירת התקרית בירושלים, הלילה (צילום: אברמי צמח, מדברים תקשורת)

בשעות הצהריים שני מחבלים דקרו חיילת ופצעו אותה באורח קשה מאוד. חברתה חיסלה מחבל אחד והמחבל הנוסף נעצר. בבוקר אירע פיגוע דריסה נוסף במחסום משטרה בבנימין, כאשר נהג ערבי עם רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית התבקש לעצור לבדיקה שגרתית, האיץ לעבר השוטרים ודרס אחד מהם. הנהג נמלט מהמקום אך נעצר מספר שעות לאחר מכן על ידי כוחות הביטחון. הוא נלקח לחקירה במשטרת בנימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר