נס בבית שמש

שני מחבלים ניסו לבצע טבח בהסעת ילדים ובבית כנסת ונורו

שני מחבלים ערבים ניסו לעלות להסעת ילדים ברחוב יחזקאל פינת חבקוק בבית שמש אך נהדפו, לאחר שכשלו גם בניסיון להיכנס לבית כנסת, הצליחו לדקור אברך בן 18 עד שנורו ונוטרלו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בחשוון תשע"ו | 22.10.15
המחבלים בזירת הפיגוע (צילום: קבוצת מדברים תקשורת; וידאו: יעקב לדרמן)

נס כפול בבית שמש: שני מחבלים ביצעו הבוקר (חמישי) פיגוע דקירה ברחוב ברחוב יחזקאל פינת חבקוק בבית שמש, כתוצאה מכך נפצע אברך בן 18 באורח בינוני ושני המחבלים נוטרלו.

על פי הדיווח של עדי ראייה, המחבלים ניסו תחילה לעלות להסעת ילדים שחלפה במקום אך נהדפו על-ידי תושבים בשכונה שבמקביל מיהרו להזעיק את המשטרה.

מיד לאחר מכן ניסו להיכנס לשטיבלך המרכזי "קול יהודה" בו מתפללים עשרות מתושבי השכונה, שנמצא בסמוך לתחנת האוטובוס אך נבלמו ודקרו אברך שהיה מחוץ לבית הכנסת.

המחבלים דקרו את האברך בראש ובחזה והוא נפצע באורח בינוני. לאחר טיפול ראשוני הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

אחד הסכינים של המחבלים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

לוחם משמר הגבול שהוזעק לזירה ירה בשני המחבלים והם נוטרלו. מחבל אחד פונה ללא רוח חיים לבית החולים 'הדסה עין כרם', מחבל שני פונה במצב קשה מאוד והוא מונשם ומורדם.

לאחר שהמחבלים נוטרלו נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת ועליה סמלי "עז א דין אל קאסם".

(צילום: יעקב לדרמן)

מדובר המשטרה נמסר כי "במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על אדם חשוד ברמת בית שמש. שוטרים החלו סריקות במהלכן התקבל דיווח כי שני חשודים ניסו לעלות לאוטובוס הסעה של ילדים וכשצעקו לעברם בנסיון לברר מדוע הם עולים, השניים ירדו.

"בסריקות שערכו השוטרים איתרו שוטר מתחנת בית שמש ושוטר מג"ב את שני המחבלים על פי תיאור שנמסר, כשהם בסמוך לתחנת אוטובוס ברחוב יחזקאל הנביא.

"השוטרים הבחינו בשני המחבלים כשהם דוקרים אדם יהודי בתחנת האוטובוס באמצעות סכינים, חתרו למגע ביצעו ירי מדוייק וניטרלו אותם. עם ניטרולם חדלו את הירי והחלו להרחיק סקרנים מחשש שקיים מטען.

"הפצוע פונה במצב בינוני להדסה עין כרם.

"בבדיקה של החשודים לאחר ניטרולם נמצא כי מתחת לחולצתם לבשו חולצה נוספת עם סמלי 'עז אל דין אל קאסם'. המחבלים פונו גם הם להדסה עין כרם במצב קשה".

מפקד תחנת בית שמש, סנ"צ שלומי טולדנו אומר כי "החתירה למגע והירי המקצועי הביאו לניטרולם של המחבלים ומניעת פגיעה בחפים מפשע".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי "אל יחידת הטראומה הגיע פצוע מפיגוע דקירה בבית שמש. נפצע בכתפו, מוגדר בשלב זה באורח בינוני, בהכרה מלאה".

בית הכנסת צמוד לזירה בה חוסלו המחבלים (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

דוד לף ראש סניף בית שמש של איחוד הצלה מסר: "בהגעת מתנדבי איחוד הצלה לזירה הם נתקלו באדם שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לתחנת האוטובוס והיה בהכרה מלאה. כוחות הביטחון פעלו לנטרול המפגעים שבשלב זה שוכבים על הקרקע. בשלב זה המתנדבים מטפלים במספר נפגעי חרדה ופצוע יחיד שסובל מפצעי דקירה. כוחות גדולים של משטרת בית שמש פועלים בזירה".

דובר מד"א זכי הלר מסר כי "בשעה 07:53 נמסר למד"א מרחב ירושלים על צעיר שנדקר ברחוב הנביא חבקוק בבית שמש. חובשים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לצעיר חרדי כבן 18 במצב קל עד בינוני עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ופונה לבית חולים הדסה עין כרם. שני המחבלים שנוטרלו נפגעו".

(צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

כזכור, אמש אירע פיגוע דריסה בכביש 60, בין הכפר בית אומר לצומת כרמי צור. מחבל ערבי עם רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית דרס ארבעה חיילים. אחד מהם נפצע באורח קשה, והיתר באורח בינוני וקל.

סמוך לחצות לילה, חרדי שזוהה כמחבל סמוך ל"סנטר 1" בירושלים נורה ונהרג. רק לאחר דקות ארוכות התברר כי מדובר בטעות בזיהוי וכי הכוחות חיסלו יהודי, ככל הנראה מעורער בנפשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר