התקרית החמורה בבירה

הותר לפרסום: שמחה חודדטוב נחשד כמחבל ונורה למוות

שמחה חודדטוב, בן 28 מירושלים, הוא המאבטח היהודי שנחשד בטעות כמחבל ונורה למוות בבירה. רבו ספד לו הצהריים: "אין שום סירכא שאפשר לתלות בו". צפו בתיעוד העימות בזירה (חדשות,ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שמחה חודדטוב (צילום: מתוך Ynet)

שמחה חודדטוב, בן 28 מירושלים, הוא המאבטח היהודי שנחשד בטעות כמחבל ונורה למוות אתמול (רביעי) בירושלים. כך הותר לפרסום לפני זמן קצר. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הוא אמר לחיילים "אני דאעש" וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

חודדטוב עלה לישראל מדגסטן ולמד בישיבת "דבר ירושלים" בשכונת הר נוף שבירושלים. הוא שירת בצה"ל במסגרת הגדוד החרדי נצח יהודה, ולאחר שחרורו שימש כמאבטח של גן ילדים.

הקטטה בין חודדטוב והחיילים (מצלמות אבטחה)

הרב יואל שוורץ, ממקימי הגדוד החרדי המשמש במקביל כרב בישיבה בה למד ההרוג, מתקשה להאמין כי תלמידו נחשד כמחבל ונהרג. "זה לא נתפס", אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אני חושב שהוא ראה את החיילים במדים ובתור מאבטח ניסה לתחקר אותם כי חשב שהם מחבלים. אנחנו לא מבינים מה שקרה שם".

"הוא למד אצלי בשיעורים. הוא בחור מופנם ושקט. אין שום סירכא שאפשר לתלות בו. פשוט לא נתפס", ספד הרב שוורץ לחודדטוב, "הוא היה משתתף בשיעורים, יושב ומאזין. היה שואל שאלות בסוגיה כשלא היה מבין".

זירת האירוע, אמש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

במשטרה טוענים מתחקור ראשוני כי חודדטוב שהתעמת עם החיילים קרא "אני דאעש" וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם, אולם יו"ר זק"א יהודה משי זהב מתח הצהריים ביקורת בשיחה עם "כיכר השבת" על ההרג וטען כי היה ניתן לנטרלו ללא הריגתו.

משי זהב גולל את השתלשלות האירוע: "מה שאני מבין הוא שהבחור ירד מהאוטובוס ונתקל בשני חיילים וכל אחד רצה לזהות את השני. לבחור לא היה נשק. אני מניח שהתפתח נושא של אגו וכבוד וכאן החלה קטטה במשך כמה דקות שכללה עימות פיזי ומילולי. אני לא יודע האם הוא צעק דאע"ש".

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"נהג האוטובוס ניסה לנטרלו באמצעות שוקר חשמלי ואז הגיע מאבטח שלא שמע את הרקע לסיפור וירה בו ראשון וכנראה שאחר כך אחרים ירו בו", מספר משי זהב.

משי זהב מותח כאמור ביקורת נוקבת נגד אנשי הביטחון והמאבטח ואומר כי ניתן היה למנוע את מותו של חודדטוב: "מה שבטוח מדובר בטעות על טעות, בטוח שלא היה לו סכין, היו מספיק אנשים וניתן היה להשתלט עליו פיזית ובוודאי שלא היה צריך לירות בו בפלג גופו העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר