ירגיע את המתיחות?

ישראל וירדן סיכמו: פיקוח על הר הבית במצלמות אבטחה

מזכיר המדינה ג'ון קרי הודיע במהלך סוף השבוע על הסכמות בין ישראל וירדן בניסיון להרגיע את המתיחות באזור. האיסור על תפילת יהודים ייאכף, מצלמות אבטחה יוצבו בכל אתרי הר הבית (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הר הבית והכותל המערבי (צילום: שאטרסטוק)

הסיכום שירגיע את המצב? מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הודיע במהלך סוף השבוע (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב לאכוף את האיסור על תפילת יהודים בהר הבית. הפיקוח הרציף על הנעשה בהר הבית ייעשה באמצעות הצבתן של מצלמות בהר הבית שיופעלו 24/7. "כל האלימות וההסתה צריכות להיפסק. מנהיגים צריכים להנהיג" אמר ג'ון קרי לאחר פגישה שקיים עם מלך ירדן עבדאללה.

לפי קרי, בהסכמות בין ישראל וירדן להרגעת המצב סוכם כי "ישראל מכבדת לחלוטין את תפקידה המיוחד של הממלכה הירדנית ההאשמית כפי שמשתקף בהסכם השלום מ-1994 ואת תפקידו ההיסטורי של הוד מלכותו המלך עבדאללה".

"ישראל תמשיך לאכוף את מדיניות חופש הפולחן הוותיקה בהר הבית (חראם אל-שריף), כולל העובדה הבסיסית שמוסלמים מתפללים בהר הבית ולא-מוסלמים מבקרים בו". עוד סוכם כי "לישראל אין כוונה לחלק את הר הבית והיא דוחה לחלוטין כל ניסיון לרמוז אחרת".

"ישראל מקדמת בברכה את התיאום המוגבר בין הרשויות הישראליות והוואקף הירדני, על מנת להבטיח שהמתפללים והמבקרים יפגינו איפוק וכבוד לקדושת האזור בהתאם לאחריות המוטלת על כל צד. למעשה, הם מתכננים להיפגש בקרוב על מנת לחזק את הסדרי הביטחון בהר הבית".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להצעה מצוינת לדעתי של המלך עבדאללה, להעמיד פיקוח באמצעות מצלמות אבטחה 24 שעות ביממה על כל האתרים בהר הבית. זה יספק נראות ושקיפות מקיפות ויוכל ממש לשנות את המצב ולהרתיע כל גורם מהפרת קדושתו של האתר הקדוש הזה".

קרי הוסיף כי הוא "מקווה שנוכל להפוך דף בתקופה הקשה הזו. חייבים להפסיק פרובוקציות ולעבוד בשיתוף פעולה כדי להשיג רגיעה, ולחתור לשלום בר-קיימא".

"אני מקווה שבהסתמך על הפגישות" אמר קרי בעמאן, "נוכל לשים קץ להנחות ולתפישות שקריות. התפישות הללו מגבירות את המתיחות ומתדלקות את האלימות. חשוב לשים קץ לרטוריקה הפרובוקטיבית ולהתחיל לשנות את הלך הרוח בציבור שנובע מאותן תפישות שקריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר