היום: 24 שנים לפטירת מרן הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל

בצהריים תיערך בישיבת 'פורת יוסף' גאולה עצרת התעוררות ותפילה במלאות 24 שנים לפטירת מרן הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל. הראשל"צ: "הוא היה רבו של מרן. מרן למד אצלו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן ראש הישיבה הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל (צילום: ארכיון )

24 שנים לפטירת ראש הישיבה: בהיכל ישיבת 'פורת יוסף' גאולה תיערך בשעה 14:00 בצהריים (ראשון) עצרת תפילה והתעוררות במלאות 24 שנים לפטירת מרן ראש ישיבת 'פורת יוסף', ומבכירי הרבנים הספרדים בדור הקודם, הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל. במהלך היום עולים אלפים לקברו בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

בעצרת, שתכלול עצרת תפילה וחיזוק בעקבות גל הפיגועים, ישתתפו בין היתר, בנו - ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז, המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי והגאון רבי יעקב חיים סופר.

ראש הישיבה הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל (צילום: ארכיון )

הגר"י צדקה זצוק"ל היה מהרבנים הבולטים ביותר בציבור הספרדי שבדור הקודם וממקימי רשת 'מעיין החינוך התורני'.

הגר"י צדקה הקים את הדור של עולם התורה הספרדי, ובין תלמידיו ניתן למנות את מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל והגאון הגדול חכם בן ציון אבא שאול זצוק"ל.

אמש, מוצאי השבת, הגיע בנו - הגאון רבי דוד צדקה, רבה של פרדס חנה, למסור את השיעור המקדים לשיעור השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, כמידי שבוע - השיעור הועבר בשידור חי ב"כיכר השבת".

בפתח השיעור התייחס הראשל"צ הגר"י יוסף ליום פטירת ראש הישיבה ואמר בין היתר: "הלילה זה ליל הפטירה של ראש הישיבה, היה ידיד נפש במשך עשרות שנים של מרן זצ"ל. היה ביניהם אהבה גדולה מאוד. הוא היה רבו של מרן. מרן למד אצלו בכיתה. אבל התעלה והתעלה. זו הענווה שלו שאין כדוגמתה, והיה מגיע כל חול המועד, היה מגיע לבקר את מרן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר