"היה בקשר עם החמאס"

שלב אחר שלב: כך ביצע המחבל את הפיגוע בבאר שבע • וידאו

המחבל הבדואי שביצע את הפיגוע בבאר שבע היה בקשר עם ארגון חמאס ותכנן מראש את הפיגוע, כך הותר לפרסום • צפו בווידאו מהתחנה המרכזית המתעד את כל שלבי הפיגוע הרצחני (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

הותר לפרסום • הפיגוע בבאר שבע: המחבל הבדואי מוהנד אל עוקבי, תושב פזורת חורה, שביצע בשבוע שעבר את הפיגוע בתחנה המרכזי בבאר שבע היה בקשר עם ארגון הטרור חמאס במשך תקופה ממושכת ונערך לפיגוע אותו ביצע. בפיגוע נרצח חייל צה"ל.

מחקירת ימ"ר נגב עולה כי ביום ראשון שעבר בשעה 19:24 הגיע המחבל לתחנה המרכזית בבאר שבע, נכנס דרך הכניסה שליד המקדונלדס וכעבור כדקה נכנס החייל עומרי לוי הי"ד מאותה כניסה, כעבור דקה המחבל מזהה את החייל ומתחיל לעקוב אחריו בסמוך לרציפים.

כעבור כשתי דקות המחבל חולף על פני החייל, פותח את הדלת לרציף וממתין שם, כשהוא מבחין שעומרי הי"ד פונה לשירותים, הוא נכנס פנימה לתחנה המרכזית, פונה לשירותים ושם יורה בחייל הי"ד מטווח קצר.

לאחר מכן הוא לוקח את נשקו של החייל ומתחיל לירות לכיוון השוטרים ולוחמי היס"מ שהתקרבו לשירותים ובורח למכולות הזבל משם מנסה להימלט ומחוסל על ידי לוחמי יס"מ נגב ובלשי תחנת באר שבע. ליד גופתו נמצאה הסכין עמה הגיע.

עוד עולה מהחקירה כי המחבל היה בקשר עם החמאס במשך תקופה ממושכת וכי הפיגוע תוכנן על ידו, במכשיר הפלאפון שלו נמצאו תמונות של פעילי חמאס, תמונות של כלי נשק וחומרים נוספים.

במשטרה מוסיפים כי "היום בתום חקירה משותפת של ימ"ר נגב ושירות הביטחון הכללי הוגשה כנגד אחיו של המחבל הצהרת תובע בחשד לאי מניעת פשע לאחר שמחקירתו עלה כי ידע שאחיו רכש אקדח וכי היה עד לתהליך ההקצנה אותו עבר המחבל על רקע אירועי הר הבית ולא דיווח על כך".

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי ציין כי "היום לאחר שהוסר צו איסור הפרסום ניתן לומר באופן נחרץ ובניגוד לחרושת השמועות ותיאוריות הקונספירציה שהופצו בימים האחרונים ברשתות החברתיות כי מוהנד אל עוקבי בשונה מהנטען אינו חף מפשע.

"הוכח חד משמעית כי הוא המחבל שרצח את החייל עומרי לוי ז"ל והיה מעורב בירי והפגיעה בשוטרים שבאומץ לב נטרלו את המחבל ומנעו המשך מסע הרג רצחני. הראיות הרבות שנאספו ואשר כללו את מעצרו של האח החשוד באי מניעת פשע מלמדים באופן ברור כי המחבל תיכנן את מעשיו בקפידה ולאורך זמן והיה נחוש לפגוע ולהרוג את החייל עומרי לוי ז"ל ורבים נוספים".

"אני רוצה לציין לחיוב את ההנהגה של המגזר שמרביתה יצאה מייד בגינוי וסלידה ממעשיו של המחבל ואשר הוקיע אותו מקרבם. אני שולח את תנחומי למשפחת לוי היקרה שאיבדה את היקר לה מכל וכואב את כאבם העמוק, ומאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לשוטרים, החייל ואזרחים שנפצעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר