תמרור אזהרה למוסדות

נמחקה עתירת סמינר נגד הורי תלמידה ספרדית

ביהמ"ש המחוזי בירושלים ביקש מסמינר חרדי מאחד הריכוזים החרדים באזור י-ם למחוק את עתירתו כנגד הורים לילדה שהתקבלה לסמינר לאחר התערבות משרד החינוך. הסמינר חויב בהוצאות (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בירושלים ביקש מסמינר חרדי מאחד הריכוזים החרדים באזור ירושלים למחוק את עתירתו כנגד הורים לילדה שהתקבלה לסמינר לאחר התערבות משרד החינוך. בנוסף, בית המשפט חייב את הסמינר בהוצאות משפט בסך 3,500 שקל.

הסיפור הזה התחיל עוד קודם תחילת שנת הלימודים הנוכחית, כאשר הורי התלמידה הגיעו אל הסמינר בכדי שיקבל את בתם. מנהלי הסמינר דחו את התלמידה ולא הסכימו לקבלה.

הורי התלמידה סירבו לקבל את העובדה שבתם עלולה למצוא עצמה בתחילת שנת הלימודים בביתה וללא סמינר, כמו שאר בנות גילה, ובשל כך הגישו עתירה לוועדת הערר של משרד החינוך. הוועדה דנה בערר והחליטה לחייב את הסמינר לקבל את התלמידה.

ועדת הערר קבעה בין היתר כי מנהלי הסמינר שאלו את התלמידה למוצאה, מנעו מהמשפחה למלא ולהגיש טופס בקשה לרישום, גבו מהתלמידה דמי רישום בניגוד לחוק, לא העבירו החלטה כתובה בנוגע להחלטה לאי קבלתה של התלמידה ולא הודיעו להורים על האפשרות להגיש ערר. בנוסף, נקבע כי רמתה הלימודית של התלמידה מתאימה לסמינר.

אלא שמנהלי המוסד לא אמרו נואש ועתרו לבית המשפט לעניינים מנהליים כנגד החלטת ועדת הערר. את הורי התלמידה ייצגו בדיון עו"ד יואב ללום וראובן ביטון. את המוסד ייצגה עו"ד קרן רז-מורג.

במהלך הדיון השמיעו השופטים דברים נוקבים כנגד העתירה, ואף הבהירו למנהלת הסמינר שנכחה בדיון כי מנהלי הסמינר נהגו שלא כראוי בתלמידה מאחר ובמבחן שהוגש בעתירה נתן הבוחן ציון שלילי לתשובות נכונות שענתה התלמידה.

בית המשפט הבהיר את אי הנחת שלו מהגשת העתירה ולחץ את מנהלת הסמינר ועורכי דינה למשוך את העתירה, וכך אכן עשו. למרות מחיקת העתירה, בית המשפט נפסק כי עליהם לשלם לתלמידה 3,500 שקלים.

עו"ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה כי "בית המשפט הבהיר למוסד שעתר שאין אפשרות לנהל מלחמות על גבה של תלמידה צעירה. אני תקוה שיהא זה תמרור אזהרה למוסדות. אני קורא מכאן לכל ההורים, תגישו ערר למשרד החינוך בזמן, ואל תתנו להוליך אתכם שולל בהבטחות שקריות".

עורכת הדין של הסמינר מסרה: "העניין תחת צו איסור פרסום מבית המשפט ולכן לא נוכל להתייחס לפרטים. נוכל רק לציין שהמועמדות אינן נשאלות על מוצאן בראיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר