"מציתה את המזרח התיכון"

סגנית שר החוץ: "החלום שלי - דגל ישראל על הר הבית"

על רקע האווירה המתוחה בין יהודים לערבים על השליטה בהר הבית, סגנית שר החוץ תורמת את שלה. "החלום שלי - לראות את דגל ישראל מתנוסס בהר הבית". אמרה ועוררה סערה. צפו (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: מתוך שידורי "ערוץ הכנסת", תמונה ראשית: הדס פרוש, פלאש 90)

על רקע האווירה המתוחה גם כך בין יהודים לערבים על השליטה והריבונות בהר הבית, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תורמת את שלה להתססת האווירה ומנפקת ציטוט בעייתי מאוד.

בריאיון לעיתונאית נחמה דואק בתכנית "חיידק פוליטי" בערוץ הכנסת נשאלה חוטובלי האם לדעתה יש להניף את דגל ישראל על הר הבית. חוטובלי השיבה: "חד-משמעית כן. אני חושבת שזה מרכז הריבונות הישראלי, בירת ישראל, המקום קדוש ביותר לעם היהודי. זה החלום שלי - לראות את דגל ישראל מתנוסס בהר הבית".

כזכור רמת המתיחות סביב השליטה בהר הבית עלתה בחודשים האחרונים מדרגה. ערבים רבים טוענים כי הסיבה לגל הטרור הנוכחי היא הניסיון של הממשלה להשליט את ריבונות ישראל על הר הבית ולדחוק את הערבים החוצה. מנגד, רבים בישראל טוענים כי מדובר בתירוץ בלבד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה בימים האחרונים להרגיע את הרוחות, כאשר נועד עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שמצידו נועד עם מלך ירדן ויו"ר הרשות אבו מאזן. כל הצדדים הגיעו להסכם לפיו הסטטוס קוו יישמר, יהודים לא יוכלו להתפלל בהר הבית וכי יוצבו מצלמות ברחבי ההר והתיעוד ישודר בשידור ישיר לירדן, שם יעקבו אחר המתרחש.

מוקדם יותר היום מנעה ישראל ניסיון של הוואקף להציב מצלמות בהר הבית באופן שנוגד את הסיכומים. אנשי הוואקף ניסו להציב מצלמות בשער המוגרבים בכניסה להר, אך נבלמו בידי שוטרי משטרת ירושלים.

בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי כפי שסוכם בין ישראל, ירדן וארצות הברית, את הצבת המצלמות אמורה להקדים עבודת תיאום של צוותים טכניים מירדן ומישראל שצפויים להיפגש בקרוב.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), תקף בחריפות את דבריה ואמר: "בעקביות ובעיקשות של פרד ממשיכה סגנית השר המשיחית חוטובלי להצית את המזרח התיכון כולו. מדי כמה חודשים היא חוזרת על קריאתה להניף את דגל ישראל על הר הבית, כאילו שהמצב לא נפיץ דיו".

חסון הוסיף, "חוטובלי היא דוגמנית הבית לחוסר אחריות משווע. יש לפטר אותה לאלתר ולהרחיק אותה מהממשלה לטובת ביטחון ישראל. בזמן הנוכחי יש צורך להרגיע ולהסדיר את היחסים עם הפלסטינים ולא להצית מחדש מהומות על הר הבית בפרט ובירושלים בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר