חשש אמריקני: הרוסים ינתקו את האינטרנט בשעת מלחמה

בכירים אמריקניים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס' בימים האחרונים העלו חשש כי בעת מלחמה או חירום ינסו כוחות צבא רוסיים לנתק את תשתית האינטרנט העולמית על ידי שימוש בצוללות (אינטרנט)

בני סולומון | כיכר השבת |
צוללת (ארכיון)

האמריקנים חוששים - הרוסים ינתקו את האינטרנט העולמי: בכירים אמריקניים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס' בימים האחרונים העלו חשש כי בעת מלחמה או חירום ינסו כוחות צבא רוסיים לנתק את תשתית האינטרנט העולמית על ידי שימוש בצוללות הצי הרוסי כדי לפגוע בתשתיות אינטרנט תת מימיות האחראיות לתשתית האינטרנט העולמי.

החשש עלה לאחר שארצות הברית זיהתה תנועה חשאית של צוללות רוסיות במיקומים אסטרטגיים במספר מקומות ברחבי העולם בהם ממוקמות תשתיות אינטרנט קריטיות שמשמעות הפגיעה בהן עלולה להיות ניתוק כמעט מוחלט של האינטרנט ברחבי העולם.

על פי בכירים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס', הצוללות הרוסיות מסוגלות לפגוע משמעותית בתשתיות האינטרנט ללא כלים מיוחדים לחיתוך כבלים שנחשבו עד כה לסיכון המשמעותי ביותר לאינטרנט. כשתנועות צוללות רוסיות נחשפו גם סמוך לחופי ארה"ב ולא רק במיקומים מרוחקים יותר.

תשתית האינטרנט העולמית פרוסה במספר מוקדים אסטרטגיים המעבירים את התקשורת בין היבשות השונות, משם עובר המידע באמצעות תשתיות מקומיות. התשתית המשמעותית ביותר מעבירה את המידע האינסופי בין השרתים בארצות הברית לאירופה באזור איטליה, ונחשבת לאחד היעדים המאובטחים ביותר בעולם.

משמעות הניתוק מהאינטרנט איננה רק חוסר נוחות בניתוק של כולנו מהרשתות החברתיות הבין לאומיות (התשתיות המקומיות לרוב לא יפגעו בניתוק כזה) אלא גם ניתוק של מערכות קריטיות ביותר, החל מתשתיות להעברת כספים שיפגעו אנושות בכלכלת העולם, ועד להעברת מידע בעל ערך בטחוני ופגיעה ביכולת לניתוח סיכונים קריטיים ברחבי העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר