דגל ישראל על הר הבית?

חוטובלי הבהירה: "דעותיי הפרטיות אינן מדיניות הממשלה"

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוציאה הודעת הבהרה לדברים שאמרה בנוגע לדגל ישראל בהר הבית: "דעותיי הפרטיות אינן מדיניות הממשלה". נתניהו: "מצפה מהשרים לפעול על פי הצהרתי" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הסערה שעוררו דבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בנוגע להר הבית הביאו אותה ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת בהצהרות לא שגרתיות. חוטובלי הבהירה את דבריה ואמרה כי אלו היו דעותיה הפרטיות. "דעותיי הפרטיות אינן מדיניות הממשלה. אני מחויבת למדיניות שביטא ראש הממשלה כשהצהיר שלא נשנה את הסטטוס קוו", אמרה.

חוטובלי הוסיפה: "אני מחוייבת למדיניות הממשלה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה במוצאי שבת, בכך שהצהיר שלא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית".

נתניהו מצידו הוציא הודעה בה נאמר: "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי בהודעת רה"מ במוצ"ש ואין בה שום שינוי. ראש הממשלה נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה".

חוטובלי: "החלום - דגל ישראל בהר הבית" (ערוץ הכנסת)

כזכור, מוקדם יותר הערב אמרה חוטובלי בריאיון לעיתונאית נחמה דואק בתכנית "חיידק פוליטי" בערוץ הכנסת כי לדעתה יש להניף את דגל ישראל על הר הבית. "אני חושבת שזה מרכז הריבונות הישראלי, בירת ישראל, המקום קדוש ביותר לעם היהודי. זה החלום שלי - לראות את דגל ישראל מתנוסס בהר הבית" אמרה.

הדברים כאמור עוררו סערה גדולה, זאת על רקע הניסיון להרגיע את הרוחות סביב סוגיית הר הבית ואת גל הטרור הרצחני שמשתולל ברחובות.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), תקף בחריפות את דבריה ואמר: "בעקביות ובעיקשות של פרד ממשיכה סגנית השר המשיחית חוטובלי להצית את המזרח התיכון כולו. מדי כמה חודשים היא חוזרת על קריאתה להניף את דגל ישראל על הר הבית, כאילו שהמצב לא נפיץ דיו".

חסון הוסיף, "חוטובלי היא דוגמנית הבית לחוסר אחריות משווע. יש לפטר אותה לאלתר ולהרחיק אותה מהממשלה לטובת ביטחון ישראל. בזמן הנוכחי יש צורך להרגיע ולהסדיר את היחסים עם הפלסטינים ולא להצית מחדש מהומות על הר הבית בפרט ובירושלים בכלל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה בימים האחרונים להרגיע את הרוחות, כאשר נועד עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שמצידו נועד עם מלך ירדן ויו"ר הרשות אבו מאזן. הצדדים הגיעו להסכם לפיו הסטטוס קוו בהר יישמר, יהודים יוכלו לבקר בהר אך לא יורשו להתפלל, וכי יוצבו מצלמות ברחבי ההר והתיעוד ישודר בשידור ישיר לירדן, שם יעקבו אחר המתרחש.

מוקדם יותר היום מנעה ישראל ניסיון של הוואקף להציב מצלמות בהר הבית באופן שנוגד את הסיכומים. אנשי הוואקף ניסו להציב מצלמות בשער המוגרבים בכניסה להר, אך נבלמו בידי שוטרי משטרת ירושלים. בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי כפי שסוכם בין ישראל, ירדן וארצות הברית, את הצבת המצלמות אמורה להקדים עבודת תיאום של צוותים טכניים מירדן ומישראל שצפויים להיפגש בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר