"מדינת עולם שלישי"

8,000 בתי אב מנותקים מרשת החשמל מיום ראשון; "כח עליון"

גם הבוקר 8,000 בתי אב עדיין מנותקים מרשת החשמל מאז פרוץ הסערה ביום ראשון. בשעה זו מתקיים דיון חירום בוועדת ביקורת המדינה. היועמ"ש של חברת החשמל: "מדובר בכח עליון" (ארץ)

(צילום: Chen Leopold - פלאש90)

"מדינת עולם שלישי": 48שעות אחרי הגעת הסערה ביום ראשון ועדיין אלפי משקי בית מנותקים מחשמל. בחברת החשמל מקווים כי התקלות יתוקנו עוד היום.

על פי חברת החשמל, נכון לרגע זה מנותקים 8,000 משקי בית מחשמל, אחרי שבמהלך הלילה חוברו עוד אלפי בתים שהיו מנותקים מהזרם.

במהלך הלילה עמלו צוותי חברת החשמל לתיקון התקלות בערים רעננה, נתניה וביישובי השרון ששם אירעו רוב התקלות מאז הסערה הקצרה שהביאה לקריסת תשתיות.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ התייחס לניתוקי החשמל ואמר כי "המתרחש במשק החשמל הישראלי הוא מחדל גדול. עודף התערבות רגולטורית, התנגדות העובדים ואי-נכונות של הדרג המדיני להוביל רפורמות ולקבל החלטות. התוצאה היא מדינת עולם שלישי".

"חברת החשמל קורסת, הציבור נפגע וגם עתידם של העובדים לא מובטח. ברפורמות בנמלים וברכבת הוכחנו שאפשר גם אחרת. הגיע הזמן לעשות מעשה", הוסיף.

הוועדה לביקורת המדינה תקיים היום דיון דחוף בדו"ח מוכנות החורף ובהכנת רשת החשמל לשעת חירום וכן בכישלון בימים האחרונים.

יו"ר הוועדה, שיזמה את הדיון, ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "מחובתי לדאוג שבדיון יתקבלו תשובות בנוגע להערכות חברת חשמל לחורף הקרוב, פערים ולקחים משנים קודמות. הוועדה מבקשת להציף בעיות בשיאן ולא לדון עליהן בדיעבד".

היועץ המשפטי של חברת החשמל עו"ד גרשון ברקוביץ', גם רמז בדיון כי לא יהיה ניתן לתבוע את חברת החשמל, בגלל שמדובר ב"כח עליון": גם בשגרה, לא רק בעתות חירום, מפצים לקוחות על נזקים על פי קריטריונים. כדי לשים את הדברים בפרופורציות, מדובר באירוע של כוח עליון, סופה קצרה עם רוחות במהירות של 130 ק"מ. לא כל רוח מפילה מנופים ו-340 קווי מתח גבוה. באירועים של force major הפסיקה ברורה".

ראשי הערים כפר סבא ורעננה שלחו מכתב לראש הממשלה ובו מתחו ביקורת נוקבת על אוזלת יד הממשלה בראשותו: "בשעות הארוכות האלה אנו תמהים איפה המשרד לתשתיות לאומיות, האנרגיה והמים, ולמה לא נשמע קולו של השר הממונה על המשרד? למה שוב ושוב אזרחי ישראל הם המשלמים את המחיר הכבד על אוזלת יד זו, שיותר מוועדת בדיקה אחת ויותר מדו"ח מבקר אחד כבר התריעו עליה?".

"לא ייתכן הדבר כי במזג אוויר קיצוני הופכת ישראל למדינת עולם שלישי. אזרחיה מנותקים עשרים שעות ויותר מחשמל, נגרמים להם נזקים חומריים ורגשיים כבדים והאמון במדינה ובמוסדותיה מתמוסס והולך... אנחנו קוראים לך להתערבות מיידית ואישית... ולהקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את התנהלות חברת החשמל בכלל ובאירוע זה בפרט", הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר