"בושה וחרפה, חילול ה'" • צפו

משה גפני מאיים: "נעצור את תקציבי משרד המשפטים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יוצא במתקפה חריפה נגד האפליה התקציבית לה זוכים בתי הדין ושירותי הדת מול התקציבים של בתי המשפט ואיים לעצור את תקציב משרד המשפטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש / Flash90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יצא בצהריים (שלישי) במתקפה חריפה נגד האפליה התקציבית לה זוכים בתי הדין ושירותי הדת מול התקציבים של בתי המשפט ואיים לעצור את תקציב משרד המשפטים.

במהלך דיון, בהשתתפות שר הדתות דוד אזולאי אמר גפני: "אין לי טענות לאף אחד, יש לי טענות לעצמי ולכל אחד מבין חברי הכנסת שאכפת לו הנושא הזה של היהדות ושירותי הדת. כישלון מוחלט".

"אני לא מבין את היועצים המשפטיים, לא מבין. האפליה זועקת לשמיים, יש בית דין בחיפה שהנחל זורם מתחתיו. ואמרו לי במשרד האוצר, באחת הישיבות, באשקלון נכנס בית דין למבנה חדש. מה זה חדש? בנו בניין לבית המשפט ואת הישן נתנו לבית הדין. פשוט לא להאמין".

לדבריו: "התקציב של הרבנות הראשית הוא בושה וחרפה. בושה. לא יכול להיות דבר כזה. בושה למדינת ישראל, אין שום דבר - איזה תקן - כלום, יושבים הרבנים הראשיים... השכר של עובדות המועצות הדתיות. השכר של הבלניות, בלתי נתפס".

"אם יהיה פעם שאנחנו נגדיל את התקציב, וזה עוד לא קרה, אז יהיו כותרות שהחרדים סחטו את המדינה", העיר גפני על התקשורת הכללית.

"בושה וחרפה, חילול ה' מה שקורה כאן בשירותי הדת, פשוט חילול ה'. אנחנו (החרדים. י"כ) אשמים בזה, אנחנו לא יכולים להאשים אף אחד", הוסיף גפני.

בשלב הזה איים יו"ר ועדת הכספים: "יכול להיות שכאשר יגיעו לכאן תקציבי משרד המשפטים, להתחיל לעצור, פשוט לעצור. לא יכול להיות, הדבר הזה זועק לשמיים. לא מקוואות, לא בתי הדין, לא משכורות. פשוט אי אפשר לסבול את התופעה הזו".

"אדוני השר", פנה גפני לאזולאי, "אנחנו נמצאים בקואליציה, אם אנחנו לא נעשה צעדים דרסטיים להפסיק את הדבר הזה...".

בסיום דבריו ביקש משה גפני מנציג משרד האוצר להכין לו עבודה בה מפורט ההשוואה בין שירותי הדת לעומת המקבילים שלהם בתקציב המדינה: "נמאס לי מהעניין הזה, לא יכול להיות שאני שותף ואני איש בכיר בקואליציה הזו, לא יתכן, בושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר