יפה רוטמן בראיון

בת הנרצח: "מאוד כואב לי שאבא שלי לא ילווה אותי בחתונה"

יפה רוטמן, בתו של הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע בטבח בבית הכנסת ונפטר, בראיון דומע ל"כיכר השבת" על יחסיה עם אביה, מידותיו המיוחדות, הכאב האישי והתקווה שנגוזה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יפה רוטמן עם אביה הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד (צילום אישי)

ראיון דומע: הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד, שנפצע קשה לפני כשנה בטבח בבית הכנסת בהר נוף, הלך לעולמו בשבת האחרונה. בשיחה עם "כיכר השבת" מספרת בתו יפה רוטמן על התקופה הקשה, האבל, המידות המיוחדות של אביה ז"ל ומספרת כי לא מדובר באבל ראשון במשפחה זאת לאחר שאיבדו לפני כעשר שנים את אחיה אליהו מרדכי ז"ל.

"אבא שלי תמיד התאפיין באמת ויושר", אומר יפה רוטמן, "הוא תמיד נזהר לשלם את מה שמגיע לבן-אדם, בדיוק - לא מנסה להוריד מחיר אות להתמקח. זה מה שאפיין את האישיות שלו. זה האופי, אדם ישר ולא יכל להוציא שקר מהפה שלו, כלום".

במהלך השבעה הגיעו נציגים ממשרד מבקר המדינה, המשרד בו עבד הרב רוטמן הי"ד, והציגו לבני המשפחה מכתב מרגש ששלח אביהם, יום לפני הפיגוע, לגזברות המשרד ומבקש מהם שיחייבו אותו ב-200 שקלים בשל כך שהוא השתמש בדפי המשרד לצרכים הפרטיים שלו.

המכתב ששלח הרב רוטמן הי"ד אל גזברות מבקר המדינה (צילום אישי)

"אנחנו יודענו כבר תקופה שאבא שלי בקושי ישן בלילה והיה ישן במשרד, היה לו מזרון במשרד והיה מנמנם חצי שעה ביום ואחר כך היה פשוט מוריד את זה מהשעון שלו, הוא היה מדווח הכל. סיפרו לנו מהמשרד שלו, שאנשים יוצאים החוצה אם הולכים לקנות משהו הם לא מחתימים את הכרטיס, אבל אבא לכל דבר היה מחתים את הכרטיס - עד כדי כך שהמערכת נתקעה ואמרו לו שיעשה את זה ידני".

יפה מספרת על הקשר האישי שלה עם אביה הי"ד, כך שלמרות הדרך בה בחרה לחיות המנוגדת לדרכו של אביה, הוא במידותיו המיוחדות שמר איתה על קשר וניסה לקרבה בכל עת.

"אבא הוא החבר הכי טוב שלי", היא מספרת, "שקיבל אותי תמיד, למרות השוני בינינו, למרות הדרך שבה אני בחרתי ,תמיד העריך אותי, אף פעם לא זלזל בי, אף פעם הוא לא אמר לי 'אני ישב עלייך שבעה', הוא כן ניסה להחזיר אותי אבל הוא לא לחץ ואמר שזה יהיה התנאי לקשר, תמיד הוא נתן לי מרץ ללמוד ולהצליח בלימודים ובזכותו הצלחתי בלימודים".

"אבא לא עודד אותי להיות חילונית", מבהירה יפה, "אלא להצליח בלימודים".

מאות במסע הלוייה במוצאי שבת (צילום: זוהר רווס)

בתו של הרב רוטמן הי"ד ממשיכה ומספרת בכאב על הקשר עם אביה: "אני אספר לך, בדיוק יום לפני הפיגוע, אבא התקשר אליי, דיברנו, ואז אמרתי לו: 'אבא, אני צריכה שתקנה לי דיסק און קי', הוא ישר אמר לי, איזה אני צריכה ואמרתי לו שזה ללימודים אז הוא אמר לי 'בוודאי אקנה לך'...".

יפה מדברת על עבודתו של אביה במשרד מבקר המדינה ומספרת כי "הרב רובין, הרב של בית הכנסת, שהוא בא לנחם אותנו הוא אמר לנו כך 'אבא הלך למשרד מבקר המדינה בגלל שהוא אדם כל כך ישר, רואים שזה התפקיד שהוא היה צריך כדי למצוא את כל היושר', הוא היה כל כך ישר שהתפקיד הזה היה כל כך מתאים לו".

הטבח בבית הכנסת (צילום: ארכיון כיכר השבת)

על התחושות הקשות שעוברות על המשפחה לאחר שנה בה הרב רוטמן היה מאושפז במצב קשה בבית חולים, עד השבת האחרונה שהוא נפטר, אומרת יפה: "מאוד קשה שעד עכשיו היה לנו תקווה שיכול להיות שינוי ועכשיו זה זהו, זה סופי".

יפה רוטמן מסיימת את השיחה בקול חנוק: "מאוד כואב לי למשל שאבא שלי לא ילווה אותי בחתונה שלי, אני כואבת את זה. ואח שלי הקטן שהוא עוד לא בן 5 והוא הולך לגדול בלי אבא...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר