הושפעו מההסתה

כתב אישום נגד שני ערבים שתכננו לדקור חובש כיפה במגדל העמק

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שני קטינים ערבים, שתכננו לבצע פיגוע דקירה במגדל העמק, לאחר שהושפעו מההסתה כביכול היהודים לא מאפשרים לערבים לעלות למסגד אל אקצא (חדשות)

(צילום: אביר סולטן - פלאש90)

גל טרור: פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד שני קטינים ערבים שניסו לבצע פיגוע דקירה במגדל העמק לפני כשבועיים.

האירוע התרחש ביום שלישי לפני שבועיים, אז הגיעו שני הנערים, בני 16, תושבי הצפון למגדל העמק במטרה לבצע פיגוע דקירה, זאת בשל הסתה ששמעו על פגיעה של היהודים בהר הבית ובמסגד אל אקצא.

הם הגיעו ליער בלפור בעיר, מצוידים בסכינים אותם לקחו מהטבח בביתם, וחיכו ליהודי אחרי זמן קצר הגיע למקום יהודי דתי חובש כיפה והם התכוונו לפגוע בו, אולם אז הצטרפה אליו משפחתו ולאחר מכן הגיע משפחה נוספת, ושני המשפחות עזבו במהרה את המקום לאחר שחשדו בערבים.

הנערים חששו שהיהודים הלכו להודיע על כך למשטרה והלכו לתחנת דלק לרכוש סיגריות, אולם לא היה להם מספיק כסף, והם הלכו משם, עובדת המקום שחשדה בהם הזעיקה משטרה. השוטרים הגיעו למקום וראו את השנים משליכים את הסכינים שלהם. הם נעצרו ונלקחו לחקירה.

בחקירתם אמרו השנים כי הושפעו עמוקות מהאירועים האלימים של הימים האחרונים ומההסתה הנוגעת לטענות בדבר פעולותיה של ישראל בהר הבית, לפני שיצאו לפיגוע הם שוחחו ביניהם על כך ועל העובדה שלדבריהם ״ערבים לא יכולים להגיע למסגד״. עוד מסרו כי שאבו השראה מפיגועי הדקירה הרבים באזור ירושלים.

בשב"כ אומרים כי "אירוע זה ממחיש פעם נוספת כי צעירים הבוחרים בדרך של פעילות אלימה מושפעים מהאווירה האלימה ומהמסרים המסיתים המועברים באמצעות הרשתות החברתיות וכן מפיגועי הטרור שהתרחשו בימים האחרונים".

כאמור הבוקר הוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות חמורות של ניסיון לרצח, אחזקת סכין וקשירת קשר לביצוע פשע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר